Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi.
Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023.
În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițială, de 20 de ani.
„Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Dej – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Cluj – Iași;
Iași/Suceava – București – Constanța;”
Naveta cu trenul va fi încurajată spre orașe precum București, Cluj Napoca,...
deCargo & Bus16 iulie 2024Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primul trimestru din 2024,...
deCargo & Bus14 iulie 2024Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători...
deCargo & Bus11 iulie 2024Reduceri de 20% la Interrail Global Pass sau One County Pass, cumpărat...
deCargo & Bus7 iulie 2024
Comentați?