Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi.
Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023.
În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițială, de 20 de ani.
„Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Dej – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Cluj – Iași;
Iași/Suceava – București – Constanța;”
Titlurile de călătorie se pot achiziționa și prin SMS la numărul 7458...
deCargo & Bus12 martie 2024Greva mecanicilor de locomotivă din Germania se va relua începând de joi...
deCargo & Bus5 martie 2024Trenurile InterCity, reintroduse de CFR Călători, ajung mai repede la destinație pe...
deCargo & Bus2 martie 2024CFR SA informează că joi, 22 februarie, Consiliul Tehnico – Economic a...
deCargo & Bus22 februarie 2024
Comentați?