Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi.
Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023.
În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițială, de 20 de ani.
„Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Dej – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Cluj – Iași;
Iași/Suceava – București – Constanța;”
West Japan Railway Co. (JR West) a anunțat planurile de a construi...
deCargo & Bus22 martie 2025Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR) face un apel...
deRazvan Codorean20 martie 2025Se scumpește călătoria cu trenul. Noile tarife vor intra în vigoare vineri,...
deCargo & Bus17 martie 2025Cel mai probabil, România va pierde bani europeni din PNRR pentru proiectul...
deCargo & Bus12 martie 2025
Comentați?