Hyliion Inc., un dezvoltator de soluții de propulsie electrică pentru vehicule grele din America de Nord, a lansat modelul Hypertruck Electric Range Extender (ERX), un camion greu pentru distanțe lungi cu un sistem de propulsie hibrid serial gaz-electric.Hypertruck Electric Range Extender dispune de un sistemul de propulsie complet electric și de un generator alimentat cu CNG care reîncarcă bateriile de tracțiune. Conform producătorului, autonomia este de peste 1.600 km. În plus, electricitatea produsă la bord este cu aproximativ 30% mai ieftină decât cea din rețea. Astfel, producătorul susține că noul model are un cost de proprietate pe 7 ani mai bun decât al camioanelor similare diesel, electrice cu baterii (BEV) sau electrice cu celulă de combustie (FCEV).
În plus, Hypertruck ERX poate profita de cele peste 700 de stații de alimentare cu gaz natural aflate în prezent în SUA. Producătorul mai susține că acest model este singurul camion greu electric care poate obține o amprentă de carbon negativă, prin utilizarea gazului natural din surse regenerabile.
Hyliion va continua parteneriatul de lungă durată cu Dana Incorporated. Astfel, Hypertruck ERX va avea motor electric, invertor și axe Dana. De asemenea, Dana își va oferi fabricile pentru a susține Hyliion în atingerea volumului de producție necesar.
Conform producătorului, o flotă de teste Hypertruck ERX va fi livrată clienților în 2021. Livrările de volum vor începe în 2022. Se pare că Hyliion a primit deja peste 1.000 de precomenzi pentru noul camion.
Citește și:
Portul Rotterdam, consorțiu pentru achiziția a 1000 de camioane cu hidrogen
Renault Trucks a livrat primul camion electric de serie
Ungaria impune românilor 2 teste negative Covid-19, efectuate la o diferenţă de 48 de ore
Comentați?