20 august bate la ușă. Ce modificări îi așteaptă pe șoferii de camion
Home Transportatori Germania vrea să introducă o perioadă de carantină pentru șoferii care revin din zonele de risc
Transportatori

Germania vrea să introducă o perioadă de carantină pentru șoferii care revin din zonele de risc

53

Guvernul Federal din Germania vrea să recomande landurilor ca șoferii ce operează în transportul internațional de marfă care au fost într-o zonă de risc mai mult de 72 de ore să intre în carantină până la 10 zile.Cele mai importante asociații germane de transport și logistică avertizează că autoritățile doresc reguli mai stricte pentru angajații din sector care revin în Germania din zone de risc. Motivul este un amendament plănuit la ordonanța federală asupra măsurilor de carantină pentru călători, care devine o recomandare pentru statele federale. Potrivit amendamentului, excepția de la carantină ar trebui să se aplice doar pentru șoferii de camion care revin în Germania după ce au stat mai mult de 72 de ore în zonele de risc din motive profesionale.

Asociațiile AMÖ, BIEK, BGL, BWVL și DSLV critică faptul că excepția nelimitată de la carantină care se aplica șoferilor de camion la reintrarea în Germania se va limita acum doar la o ședere mai scurtă de 72 de ore. Într-o scrisoare comună trimisă Ministerului Federal de Interne, asociațiile spun că firmele de transport și logistică vor fi private în curând de un număr considerabil de angajați, iar securitatea aprovizionării economiei și populației Germaniei va fi afectată. Ei insistă ca regulile introduse la începutul pandemiei să fie menținute, iar șoferii de camion să fie exceptați de la carantinare la revenirea în Germania.

”O nouă versiune a ordonanței ar avea efecte negative masive asupra lanțului de aprovizionare internațional, deoarece șoferii de camion, din cauza legislației privind timpii de odihnă, vor trebui să stea mai mult de 72 de ore în zonele de risc”, spun asociațiile de transport din Germania. Acestea mai motivează că șoferii de camion care activează în transportul internațional au contact redus cu alte persoane, fiind mai puțin expuse la coronavirus decât alte categorii profesionale.

”Responsabilitățile oficiale pentru cazurile șoferilor de camion nu au fost clarificate, iar o carantină de până la 10 zile ar fi imposibilă din cauza lipsei locurilor de cazare pentru șoferii străini”, mai spun asociațiile.

15 județe din România sunt în prezent catalogate de autoritățile germane drept zone de risc: Alba, Bacău, Bihor, Brăila, Brașov, București, Caraș Severin, Cluj, Covasna, Iași, Ilfov, Neamț, Prahova, Vâlcea și Vaslui.

Surse: verkehrsRUNDSCHAU, MAE

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

FeroviarNoutatiTransportatori

Naveta cu trenul în București și alte 20 de orașe mari din România

Naveta cu trenul va fi încurajată spre orașe precum București, Cluj Napoca,...

FeroviarNoutatiTransportatori

Mai puțini călători pe calea ferată

Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primul trimestru din 2024,...