Interviu cu Virginia Maftei, Directorul Național de Vânzări al Ford Trucks pentru segmentul de vehicule specializate. Subiectele abordate au fost rezultatele din acest an, obiectivele pentru viitor, precum și extinderea portofoliului Ford Trucks de vehicule specializate cu un transportor auto și o autogunoieră electrică.Cum este să ajungi lider în segment după doar un an de prezență pe piață?
Este ceva extraordinar. Toți din echipă suntem foarte mândri de ce am realizat. Oferim clienților nu doar un produs, ci un pachet complet cu servicii post-vânzare. E ușor să ajungi sus, acum trebuie să ne menținem. Suntem foarte ambițioși și vrem să rămânem acolo. În acest an nu mai avem cum să pierdem statutul de lider în segmentul vehiculelor specializate. Dar noi vrem și în 2020.
Cum au fost în acest an vânzările față de 2018?
Pe scurt, ce am livrat în întregul an 2018 am reușit acum la jumătatea anului. Mai sunt contracte semnate, mai avem livrări programate, acum să vedem și ce se întâmplă în restul anului. Avem speranța că vom dubla vânzările față de anul trecut.
Obiectivul a fost de dublare de la începutul anului?
Sincer, nu am fost chiar atât de optimiști. Ne-am propus creșterea cotei de piață, dar nu ne așteptam la o creștere atât de mare. Pe autogunoiere, de exemplu, estimam o piață totală undeva la 180 de unități în 2019. Iar până în iulie doar noi, Ford Trucks, am livrat și înmatriculat 100 de unități, plus încă 35 de unități livrate de ceilalți producători. Cota noastră de piață este deci de 71% în subsegmentul autogunoierelor. Pe întreg segmentul de vehicule specializate cota noastră de piață este de 24%, dar doar pentru că în acest moment nu avem produse în anumite subsegmente.
Aveți în plan extinderea portofoliului de produse?
Bineînțeles. Discutăm cu producătorul încă de anul trecut. Cel mai mult ne-ar trebui un transportor auto. Este o piață destul de bună, unde ne-ar plăcea să avem o cotă de piață de 30-40%. Se lucrează la acest model, proiectul este în dezvoltare. Estimăm că în decembrie, cel târziu ianuarie, o să avem acest produs, iar din 2020 să reușim să intrăm cu el în piață. De asemenea, în aproximativ doi ani și aspectul exterior al vehiculelor specializate și al celor de construcții se va alinia la designul introdus de noul F-MAX. Bineînțeles, șasiul și suprastructura vor fi la fel de robuste și rezistente ca până acum, dar designul se va moderniza.
Având în vedere că în aplicațiile urbane se poartă tot mai mult sistemele alternative de propulsie, pregătește Ford Trucks și ceva în acest sens?
Ford Trucks pregătește o autogunoieră electrică. Prototipul este gata, se testează. Estimez că undeva în primăvară va putea fi lansat pe piață.
Articol apărut în numărul 275 (Septembrie 2019) al revistei Cargo&Bus.
Comentați?