Fernride a început operațiunile autonome la HHLA TK Estonia, după ce TÜV SÜD i-a certificat sistemul de tractor autonom pentru terminale.
Susținută de DB Schenker și HHLA, startup-ul din München își propune să extindă soluțiile sale de automatizare a camioanelor electrice în întreaga Europă.
Fernride și operatorul portuar din Hamburg, HHLA, au încheiat un parteneriat din ianuarie 2023 pentru a se pregăti pentru integrarea în operațiunile portuare active. Trei tractoare Fernride sunt utilizate în prezent la terminalul de lângă Tallinn, cu scenarii structurate de implementare și proceduri standard pentru instruirea personalului de la fața locului pentru tranziția către operațiuni complet fără șofer.
„Intrarea în faza transportului fără șofer la terminale marchează un pas important pe calea de a deveni lider digital și domeniu de testare – nu doar pentru colaborarea noastră cu Fernride, ci și pentru viitorul operațiunilor terminalelor”, a declarat Riia Sillave, CEO al HHLA TK Estonia.
Fernride, prima companie certificată pentru operațiuni autonome
Compania este prima care a primit certificarea TÜV SÜD pentru un tractor terminal autonom în temeiul Directivei UE privind echipamentele tehnice (2006/42/CE), confirmând că platforma sa de vehicule – inclusiv vehiculul, senzorii, computerele și software-ul – îndeplinește standardele UE privind siguranța, securitatea cibernetică și fiabilitatea sistemului.
Cu toate acestea, autotractoarele autonome utilizate în prezent nu sunt o dezvoltare complet internă a Fernride: ca parte a unui parteneriat strategic, autotractoarele convenționale de la producătorul olandez Terberg sunt echipate cu un kit hardware special de la Fernride. Cei doi parteneri lucrează împreună din 2021 și au început deja producția primelor 100 de vehicule cu kitul hardware Fernride în 2024.
Cu sediul central în München, Fernride este specializată în soluții de automatizare scalabile pentru camioane electrice în logistica din curțile de depozite și porturi. Tehnologia sa se bazează pe peste zece ani de cercetare la TU München și combină autonomia cu „autonomia asistată de om”, permițând teleoperatorilor să controleze de la distanță camioanele electrice echipate cu senzori și camere prin intermediul rețelei mobile, ca un pas intermediar către autonomia completă.
Comentați?