Home Camioane Emergency Brake, un sistem care salvează vieți
CamioaneTehnologie

Emergency Brake, un sistem care salvează vieți

7

Collision Warning cu Emergency Brake este rezultatul muncii de pionierat a Volvo Trucks în domeniul sistemelor de siguranță activă. În continuare vom privi tehnologia din spatele Emergency Brake, cum acționează ea pentru a proteja șoferul și a face traficul mai sigur.

Accidentele în care un vehicul intră în spatele altuia sunt des întâlnite. Asemenea accidente se întâmplă de obicei când șoferul din vehiculul urmăritor nu este suficient de atent la drum. Când camioanele sunt implicate în astfel de accidente, consecințele pot fi cu atât mai grave, din cauza dimensiunii și greutății vehiculului. Testarea continuă a sistemelor de frânare de urgență asigură că un camion poate evita sau măcar diminua posibila coliziune și rănirile rezultate. Modificările sunt cerute atât de cerințele legale, cât și de angajamentul Volvo de a face traficul cât mai sigur cu putință.

Camera și radarul. Camera video identifică distanța și tipul de obiect din fața camionului. Radarul măsoară cât de repede se mișcă obiectul din fața camionului și distanța până la acesta. Pentru ca șoferul să poată avea încredere în sistem, este important ca acesta să nu emită prea multe alarme false. De aceea, camera și radarul lucrează împreună pentru a emite atenționări doar când este necesar.

Fuziunea senzorilor. Apare când cei doi senzori (radarul și camera) trimit cereri către un procesor pentru a înțelege mai bine o situație. Senzorii care lucrează împreună sunt cruciali, deoarece așa se poate face distincția între vehicule reale și obiecte care nu reprezintă un pericol, precum o doză de băuturi goală, de exemplu. Până la urmă, vezi mai bine cu doi ochi decât cu unul singur.

Unitatea de control. Toate informațiile de la cameră, radar, camion și comportamentul șoferului sunt colectate în unitatea de control. Software-ul analizează această informație și activează sistemul de atenționare și sistemul de frânare al camionului dacă există pericolul de a se produce un accident.

Sistemul de frânare. Este activat când șoferul nu a reacționat la avertizările de coliziune. Vehiculul frânează prima dată ușor, cutia de viteze este decuplată și camionul încetinește. Sistemul de frânare este în acest moment activ și dacă pericolul este iminent, camionul frânează cu putere maximă și luminile de frână se aprind. Dacă șoferul tot nu a reacționat, se activează și frâna de parcare.

Frînarea de urgență este ultima fază din succesiunea de evenimente care se produc atunci când este activat sistemul Collision Warning cu Emergency Brake. În primă fază, un semnal de pre-avertizare este emis dacă sistemul simte că vehiculul este într-o situație periculoasă. Șoferul este atenționat de o lumină LED roșie reflectată în parbriz. Aceasta este urmată de o lumină intermitentă și o alarmă audio dacă șoferul nu reacționează. Dacă nici în acest moment șoferul nu intervine, frânarea de urgență este activată.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...

Camioane

Scania 25P XT, un an de acțiune la mina LKAB din nordul Suediei. Video

Camionul Scania 25P XT, complet electric, este motivul pentru care veteranul de...

Camioane

Holcim se bazează pe Mercedes-Benz eActros 600

Holcim se va baza pe Mercedes-Benz eActros 600 pentru a-și pune în...