Rareori putem găsi un furgon de marfă atât de mare încât să rivalizeze la volume de transport cu vehicule comerciale pentru care este nevoie de permis categoria C. Cu toate acestea, Iveco are un model ce ajunge până la aproape 20 de metri cubi de marfă.
Deseori companiile de transport au nevoie de autovehicule capabile să transporte repede produse ce ocupă volume mari, dar care nu au greutăţi foarte ridicate. Pentru acest gen de misiuni, Iveco a creat furgonul de marfă ce ajunge la 18 metri cubi. Un vehicul care, deşi este pe o platformă de 4,5 tone, este detarat şi utilizat la 3,5. Puntea spate cu roţi duble şi şasiul rezistent sunt doar câteva din elementele ce ne-au dat de înţeles că Daily L4H3 este un vehicul conceput pentru drumuri lungi şi rapide. Avantajele sale faţă de un vehicul care se conduce cu C-ul sunt evidente: nu mai este limitat la 90 km/h, nu este necesar un card tahograf şi nici nu trebuie să faceţi pauzele obligatorii. Astfel, pe autostradă poate alerga fără teamă cu 130 km/h şi va ajunge mai repede la destinaţie. Desigur, nu poate fi încărcat cu sarcini utile mari. Dar, uneori, nu sarcina utilă contează ci volumul.
Pentru cei care-şi doresc o capacitate şi mai mare, pot apela cu încredere la cel mai mare model al casei, de 19,6 mc. Acela are aceeaşi înălţime dar prezintă o consolă spate mai lungă ce conduce la o lungime exterioară totală de 7,5 m faţă de cei “doar” 7,13 ai modelului testat.
Sprinten de dimineaţă
Motorizarea avută la test era binecunoscutul trei litri în patru pistoane, dar în varianta Euro 6 cu 150 CP. O motorizare care se pretează oricăror aplicaţii şi este disponibilă şi cu transmisia automatizată Hi-Matic de opt trepte. La drum întins am apreciat silenţiozitatea acesteia. La rece se aude destul de puternic în habitaclu, dar pe măsură ce acul temperaturii se apropie de zona optimă de funcţionare zgomotul scade în intensitate. Astfel, nici nu apucasem să ieşim bine spre autostradă că motorul abia-şi mai făcea auzită prezenţa. Reprizele obţinute datorită cuplului de peste 300 Nm sunt cel puţin satisfăcătoare. La viteze de autostradă am sesizat influenţa neplăcută a vântului lateral, dar totuşi nu părea să afecteze prea tare traiectoria maşinii.
În habitaclu, Iveco Daily poate primi o sumedenie de dotări de confort şi de siguranţă. Aveam la dispoziţie conectivitate prin bluetooth cu telefonul mobil şi redarea fişierelor audio. O altă dotare interesantă
este dată de planşeta rabatabilă de pe bord care serveşte şi ca support pentru o tabletă. Noi am pus un telefon mobil cu diagonala de 5,5 inch şi era la limită cu sistemul de prindere. Dar merge şi asta înseamnă că puteţi avea şi o navigaţie în timp real (gen google maps sau waze) dacă nu optaţi pentru un sistem de navigaţie oferit opţional.
Spaţiul de marfă
Din când în când un producător de vehicule comerciale reuşeşte să integreze într-un furgon un spaţiu de transport atât de mare încât, fără glumă, se aude cu ecou dacă vorbiţi în el. Puteam amenaja aici o mică sufragerie având în vedere ce spaţiu interior este la dispoziţie. Suprafaţa totală este de 8 metri pătraţi, din care 4,68 are doar lungimea. Pe lăţime se poate instala o saltea de 1,80m.
Nu degeaba Iveco Daily este genul de vehicul care ar putea fi transformat lejer în vehicul recreaţional cu spaţiu de dormit, bucătărie şi cameră de zi. În acel caz însă vă recomandăm o variantă şasiu care permite o libertate mai mare de creaţie a spaţiului. Lăţimea uşii laterale este de 1.100 mm pentru versiunile cu ampatament de trei metri şi de 1.200 pentru cele cu ampatament mai mare. Maşina se pretează foarte bine pentru a fi transformată în vehicul de transport persoane, la carosierii autorizaţi.
Comentați?