eActros LongHaul: electricul cu autonomie 500 km vine în 2024
Home Camioane eActros LongHaul: electricul cu autonomie de 500 km vine în 2024
CamioaneTehnologie

eActros LongHaul: electricul cu autonomie de 500 km vine în 2024

35

Mercedes-Benz a prezentat ieri, în cadrul unui eveniment online, eActros LongHaul, un camion electric cu baterii pentru transporturi pe distanțe lungi. Modelul va avea o autonomie de aproximativ 500 km și va fi produs în serie din 2024.eActros LongHaul este foarte asemănător cu GenH2 Truck, făcând parte din aceeași clasă. El are însă o autonomie mai redusă decât fratele său alimentat cu hidrogen, fiind destinat în primul rând companiilor care fac curse planificate. Multe dintre operațiunile acestor companii nu necesită o autonomie mai mare de 500 km, pe care eActros LongHaul o poate acoperi cu o singură încărcare.

eActros LongHaul: electricul cu autonomie de 500 km vine în 2024În plus, camioanele electrice cu baterii au cea mai mare eficiență energetică dintre sistemele alternative de propulsie, deci costuri de operare reduse. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii de alimentare, camionul va putea fi încărcat și în timpul pauzelor de 45 de minute sau în perioadele de încărcare și descărcare a mărfii. Astfel, autonomia poate fi suplimentată semnificativ.

Un alt avantaj al lui eActros LongHaul va fi disponibilitatea mai devreme decât a modelului GenH2 Truck. Infrastructura de încărcare poate fi de asemenea instalată mai rapid decât cea de alimentare cu hidrogen și la prețuri mai mici. Astfel, companiile de transport își pot instala propriile stații la sediile lor.

În viitor, stațiile de încărcare publice, instalate pe principalele rute de transport, vor deveni tot mai importante. Noile generații de baterii, mai durabile, vor contribui de asemenea la competitivitatea camioanelor electrice și la reducerea costurilor pentru companii.

eActros LongHaul, GenH2 Truck”Clienții noștri fac decizii de achiziție raționale și nu sunt dispuși la compromisuri. Oferta noastră le va permite să aleagă cel mai bun camion electric, în funcție de aplicație. Cele cu baterii vor fi utilizate preponderent pentru greutăți mai mici și distanțe mai scurte. Tehnologia cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen va fi folosită în special pentru greutăți mai mari și distanțe mai lungi. Am stabilit deja specificațiile cheie pentru camioanele noastre electrice, astfel oricine interesat își poate face o planificare din timp”, a declarat Martin Daum, președintele Daimler Truck AG.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...