DP World Constanta, unul dintre cei mai mari operatori portuari de la Marea Neagră, a anunțat măsuri de stabilizare a operațiunilor prin eficientizarea costurilor cu furnizorii și reducerea unor posturi. Decizia vine în contextul efectelor economice provocate de pandemia de COVID-19.De la începutul pandemiei, operatorul portuar de terminale de mare adâncime a înregistrat scăderi ale volumelor comerciale, în unele luni acestea fiind cu aproape 20% mai mici față de 2019.
Comerțul global a scăzut semnificativ începând cu luna martie, cererea de circulație a mărfurilor fiind redusă prin restricțiile impuse pentru a limita răspândirea virusului. Într-un context în care aproape 80% din comerțul cu mărfuri se realizează pe mare, terminalele portuare au fost afectate în mod special în această perioadă.
Ca răspuns la scăderea volumului de marfă, DP World Constanta a disponibilizat trei operatori Quay Gantry Crane (QGC). Decizia a fost luată ca urmare a unui proces formal de încetare a raporturilor de muncă, în conformitate cu normele locale în vigoare și bazat pe criterii obiective.
De asemenea, DP World Constanta a retras 11 anunțuri de oferte de muncă și va întrerupe procesul de angajare pe aceste posturi până la îmbunătățirea situației economice globale.
Disponibilizarea celor trei operatori QGC face parte din pachetul de măsuri pentru stabilizarea și consolidarea operațiunilor. DP World Constanta continuă să-și desfășoare activitatea cu cei peste 450 angajați în România.
Cosmin Cârstea, Director General DP World Constanța, a declarat: ”Împreună, ne confruntăm cu o situație fără precedent. Scăderea volumelor de marfă a redus nevoia de operatori de macara în special, ceea ce ne-a determinat să luăm decizia nefericită de disponibilizare a trei operatori QGC. Decizia nu a fost ușoară. Din păcate, observăm că și alți operatori și companii portuare sunt obligați să ia decizii asemănătoare. Fiind un factor esențial de dezvoltare a comerțului global, sperăm că situația economică mondială se va îmbunătăți în curând și că vom observa o creștere a volumului de marfă, deoarece acestea sunt elemente vitale pentru compania noastră”.
Anul trecut, compania a semnat reînnoirea contractului de concesiune cu Administrația Porturilor Maritime Constanța până în anul 2049 și s-a angajat să mențină, opereze și să continue să dezvolte terminalul de containere din portul Constanța Sud.
Constanța este unul dintre cele 127 de terminale portuare maritime și fluviale operate de DP World, lider mondial în soluții pentru lanțul de aprovizionare maritim ”end-to-end”.
Comentați?