Legiuitorii UE au redus vârsta minimă pentru obținerea permisului de conducere a unui camion de la 21 la 18 ani. De asemenea, statele membre UE pot permite voluntar tinerilor de 17 ani să conducă camioane cu un adult însoțitor.
Parlamentul European și statele membre ale UE au convenit asupra unor noi reguli privind permisul de conducere în Uniune. Noile decizii pentru camioane (categoriile C, C1 și C1E) prevăd că tinerilor cu vârsta de 18 ani și peste li se permite să conducă un camion oriunde în UE. UE oferă, de asemenea, tinerilor de 17 ani posibilitatea de a conduce camioane însoțiți de un șofer cu experiență.
Statele pot valida sau nu decizia UE
Aceste reguli nu se aplică imediat. Acestea trebuie mai întâi adoptate oficial de statele membre ale UE și de Parlamentul European și apoi publicate în Jurnalul Oficial al UE. Potrivit Parlamentului European, statele membre ale UE vor avea apoi la dispoziție maximum patru ani pentru a incorpora modificările în legile lor naționale respective.
Cu toate acestea, statele membre ale UE pot decide singure dacă permit acest lucru sau nu. Între două țări care au decis să permită conducerea unui camion însoțit la vârsta de 17 ani, tinerilor de 17 ani li se permite apoi să traverseze granițele atunci când sunt însoțiți.
Măsură pentru a contracara penuria de șoferi
Parlamentarii germani ai UE salută noile reglementări privind permisul de conducere pentru camioane. Acestea sunt „măsuri importante pentru a contracara penuria acută de șoferi de camioane în Europa”, a declarat Jan Christoph Oetjen (FDP), purtătorul de cuvânt al liberalilor pentru politica de transport în Parlamentul European.
Scăderea vârstei minime pentru permisul de conducere a unui camion și posibilă conducerea însoțită va facilita intrarea tinerilor în forța de muncă. În plus, acest lucru creează „ securitate simultană și experiență timpurie pentru tinerii profesioniști importanți”, spune Oetjen.
Markus Ferber ( CSU ), la fel ca Oetjen, membru al Comisiei de transport din Parlamentul European, a mai declarat ca răspuns la o anchetă: „Având în vedere lipsa dramatică de muncitori calificați în sectorul șoferilor, scăderea vârstei minime pentru obținerea permisului de conducere de camion oferă o oportunitate promițătoare de a inspira tineri talente pentru profesie, în mod ideal la o vârstă fragedă”. Posibilitatea de a conduce însoțit pentru tinerii de 17 ani ar putea ajuta, de asemenea, la formarea tinerilor profesioniști într-un stadiu incipient și într-un mod practic. „Noile reglementări pot ajuta la contracararea penuriei de muncitori calificați din industrie”, spune Ferber.
Comentați?