DB Schenker și Einride au lansat la finalul anului trecut prima utilizare comercială a camionului electric autonom T-pod, la centrul DB Schenker din Jönköping (Suedia).
T-pod va călători în permanență între diversele depozite din acest centru, făcând primii pași spre o tranziție sustenabilă în transportul rutier de mărfuri.
”Noi la DB Schenker lucrăm cu viteză maximă pentru o logistică inovatoare și sustenabilă. Condusul autonom va deveni din ce în ce mai important în obținerea acestui deziderat. Împreună cu Einride, vrem să aducem primul camion complet electric și autonom pe drumurile publice în viitorul apropiat, setând astfel noi standarde pentru viitorul logisticii”, a declarat Jochen Thewes, CEO al DB Schenker.
”Transportul rutier greu este responsabil pentru o parte substanțială din emisiile globale de CO2. Prin înlocuirea tehnologiei diesel cu electromobilitatea, reducem emisiile de CO2 cu 90%. Suntem fericiți și recunoscători că DB Schenker ne-a ales ca parteneri în această revoluție”, a spus și Robert Falck, fondator și CEO al Einride.
Camionul electric autonom T-pod produs de Einride nu are cabină pentru șofer, dar poate fi operat de la distanță de un operator uman, chiar și de la sute de kilometri distanță. Deoarece nu are cabină, vehiculul are dimensiuni mai mici, crescând capacitatea de încărcare și flexibilitatea în operare. De asemenea, consumul de energie este optimizat, fapt ce îi permite lui T-pod să funcționeze doar pe bază de baterii.
O flotă de camioane electrice autonome T-pod poate fi coordonată de un sistem inteligent de rutare, optimizând timpul de livrare, durata de viață a bateriilor și consumul de energie.
Einride și DB Schenker au început acest parteneriat în luna Aprilie. Acordul include proiectul pilot din Jönköping, dar și opțiunea pentru proiecte suplimentare la centrele DB Schenker din toată lumea.
Date tehnnice T-pod
Capacitate de încărcare: 15 europaleți
Autonomie: 200 km cu o încărcare
Viteză maximă: 85km/h (limitată electronic)
Capacitatea bateriei: 200 kWh
Dimensiune: 7 x 2,5 metri
Greutate: 26 tone (încărcat complet)
Tehnologie autonomie: camere video, radare, scanere 3D (lidar)
Comentați?