Home Autobuze Daimler eCitaro G este echipat cu o baterie superioară
AutobuzeTehnologie

Daimler eCitaro G este echipat cu o baterie superioară

59

Mercedes își echipează autobuzul articulat electric Daimler eCitaro G cu o generație mai puternică de baterii litiu-ion. Primul eCitaro G de noul tip a fost livrat companiei de transport ÜSTRA din Hanovra. Este doar primul exemplar dintr-o comandă de 48 eCitaro.

Daimler anunțase deja că autobuzul articulat electric va primi o nouă generație de baterii. Chiar la momentul prezentării modelului, în toamna anului trecut. Capacitatea celei de-a doua generații este cu aproximativ o treime mai mare decât cea a bateriilor utilizate anterior. Cu un evident spor în ceea ce privește autonomia.

Cele două autobuze articulate livrate acum pentru Hanovra sunt echipate cu zece ansambluri de baterii. Acestea oferă 330 kWh. În plus, au pantografe pe acoperiș pentru încărcare intermediară la stațiile terminale.

Două soluții pentru autobuzele articulate

Cu toate acestea, ÜSTRA nu a optat pentru configurația maximă posibilă a bateriei. După cum a anunțat Daimler în septembrie 2020, grație noii generații există posibilitatea de a oferi un spor de la 292 la 396 kWh. De altfel,  constructorul propune două variante pentru autobuzul articulat. Una o reprezintă bateriile NMC de până la 396 kWh. Dar există și un pachet de baterii litiu-polimer cu electrolit solid și o capacitate totală de 441 kWh. Această variantă este furnizată de compania franceză Blue Solutions.

Daimler susține că această ofertă dublă este justificată de proprietățile diferite ale bateriilor. Dar și de posibilitățile de aplicare asociate. Se spune că bateriile în stare solidă sunt potrivite pentru încărcarea rapidă „doar într-o măsură foarte limitată”. Însă cu varianta Blue Solutions, eCitaro G poate acoperi ”autonomia tipică necesară autobuzelor urbane”. Dacă traseul necesită încărcare intermediară la stația de autobuz sau în depou, de exemplu pentru rute în zonele rurale sau deluroase, versiunea cu bateriile NMC de 396 kWh este o alegerea potrivită.

eCitaro G în Hanovra

Întrucât ÜSTRA dorește să poată utiliza reîncărcarea rapidă cu pantograf, a ales pentru Hanovra soluția NMC. Cele 48 de vehicule comandate – 30 de autobuze solo și 18 autobuze articulate cu transmisie electrică – vor fi livrate, în etape, până în 2023. Simultan cu livrarea autobuzelor se va monta, la capetele de linie, infrastructura de încărcare. În timp ce depourile urmează să fie convertite pentru încărcarea și întreținerea autobuzelor electrice .

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Primăria Galați cumpără 10 microbuze electrice Karsan e-Jest

Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...