CNH Industrial NV, grupul deţinut de familia Agnelli, a încheiat discuţiile privind vânzarea Iveco SpA, divizia care produce camioane şi autobuze, către compania chineză FAW. Decizia vine după ce Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei.
CNH intenţionează acum să accelereze „introducerea unor soluţii de infrastructură şi transport mult mai sustenabile, în linie cu obiectivele Pactului Verde al UE”. CNH a abandonat negocierile deoarece compania chineză nu a prezentat o ofertă acceptabilă pentru Iveco. Cel puțin așa au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei. Și a lăudat decizia CNH de a renunţa la negocierile cu FAW. Autorităţile de la Roma consideră că ”producţia de camioane grele este de interes naţional strategic”. Ele sunt pregătite să sprijine păstrarea producţiei în Italia, a afirmat ministrul Dezvoltării Economice Giancarlo Giorgetti.
Negocierile pentru preluarea Iveco, din 2020
Din 2020 CNH era în negocieri cu FAW. Și a respins oferta iniţială a părţii chineze, care evalua afacerea la aproximativ trei miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari). Matteo Salvini, liderul partidului de extremă dreapta Liga din Italia, a afirmat că autorităţile trebuie să protejeze Iveco deoarece este un activ strategic.
O vânzarea a Iveco ar fi fost o alternativă la un plan din 2019 al CNH Industrial care viza separarea în două a grupului. Ca şi listarea diviziei care produce camioane şi autobuze. Această separare a grupului controlat de Exor, compania holding a familiei Agnelli, era programată iniţial pentru începutul lui 2021. Ea a fost amânată din cauza pandemiei de coronavirus.
Cele mai recente discuţii cu privire la viitorul Iveco au apărut într-un moment în care grupul chinez FAW, care produce deja camioane de mare tonaj sub bradul Jiefang, vrea să se extindă în afara Chinei în următorii ani.
Iveco este cel mai mic din producătorii europeni tradiţionali de camioane, concurând cu rivali precum Volkswagen, Daimler şi Volvo Group. Grupul italian produce utilitare în China în parteneriat cu compania de stat SAIC Motor.
Comentați?