DAF LF Electric
Home Camioane DAF prezintă camioane electrice și hibrid la IAA 2018
CamioaneTehnologie

DAF prezintă camioane electrice și hibrid la IAA 2018

113

DAF expune o serie de soluții inovatoare la IAA 2018, printre care modelele LF Electric și CF Electric pentru distribuție urbană de tonaj mediu și greu, precum și modelul CF Hybrid.

Aceste soluții au fost dezvoltate pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de îmbunătățirea a calității aerului din orașe, precum și pentru reducerea emisiilor de CO2.

DAF-LF-ElectricDAF LF Electric Innovation Truck

DAF LF Electric este un camion pur electric de 19 tone, pentru distribuție urbană cu emisii locale zero. Camionul dispune de tehnologie Cummins, cu un motor electric de 195 kW (266 CP) și un vârf de 250 kW (340 CP). Motorul este alimentat de un pachet de baterii de până la 222 kWh, care oferă o autonomie de până la 220 km cu camionul încărcat complet. Pachetul de baterii este modular și poate fi configurat în funcție de autonomia necesară clientului.

DAF CF Electric Innovation Truck

DAF-CF-ElectricDAF CF Electric este soluția pentru distribuția urbană cu volume și sarcini utile mai mari, precum livrări la supermarket-uri. CF Electric este un tractor 4×2 pentru aplicații de până la 37 de tone. El se bazează pe versatila gamă CF și utilizează tehnologia E-Power furnizată de VDL. Motorul electric are 210 kW/286 CP (vârf de 240 kW/326 CP) și este alimentaat de un pachet de baterii litiu-ion de 170 kWh.

CF Electric are o autonomie de aproximativ 100 km. Încărcarea rapidă se poate face în 30 de minute, iar cea completă în 90 de minute. Încărcarea se face în perioadele de încărcare și descărcare a mărfii.

DAF CF Hybrid Innovation Truck

 DAF-CF-HybridDAF CF Hybrid a fost dezvoltat pentru a oferi propulsie electrică în zonele urbane și o autonomie mai mare în afara orașelor. Modelul este echipat cu un motor diesel PACCAR MX-11 de 10,8 litri și 450 CP, un motor electric ZF de 75 kW/100 hp (vârf de 130 kW/175 CP) și o cutie de viteze ZF TraXon special proiectată pentru sisteme de propulsie hibrid.

Motorul electric este alimentat de un pachet de baterii de 85 kWh, care permite o autonomie pur electrică între 30 și 50 km, în funcție de încărcătură. Bateriile pot fi încărcate de motorul diesel sau la o priză de curent continuu. Încărcarea rapidă completă durează 30 de minute, iar în 20 de minute se poate încărca de la 0 la 80% din capacitate.

Sistemul electric al lui CF Hybrid este folosit și pentru recuperarea energiei în timpul perioadelor de frânare. Pachetul de baterii alimentează motorul electric, compresorul de aer electric, precum și o priză de putere opțională ce poate fi folosită pentru alimentarea echipamentului de refrigerare al semiremorcii.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...