DAF introduce sistemul de tracțiune față decuplabil PXP
Home Camioane DAF introduce sistemul hidraulic de tracțiune față PXP
Camioane

DAF introduce sistemul hidraulic de tracțiune față PXP

103

Pentru camioanele care circulă majoritatea timpului pe șosea, dar uneori necesită să meargă în off-road sau în condiții alunecoase, DAF introduce sistemul hidraulic de tracțiune față PXP, care poate fi activat prin apăsarea unui buton.Noul sistem de tracțiune față PXP (Paul Xtra Power) a fost dezvoltat de DAF împreună cu specialistul în conversii Paul Nutzfahrzeuge. Sistemul este disponibil pe autotractoarele CF și XF 4×2, echipate cu motoare PACCAR MX-11 sau MX-13. Alte tipuri de șasiuri vor urma mai târziu în acest an.

Pentru camioanele care circulă doar ocazional în off-road, un sistem permanent de tracțiune integrală înseamnă costuri de achiziție și de întreținere mai mari, dar și un consum crescut. Totuși, în anumite condiții este foarte important un plus de tracțiune.

Sistemul opțional poate fi activat prin apăsarea unui buton de pe bord. Din acel moment, dacă roțile motoare patinează, sistemul PXP este activat automat. Cu cât alunecă mai mult roțile spate, cu atât mai mult cuplu este trimis roților față.

Sistemul decuplabil DAF de tracțiune față este disponibil în primele patru trepte ale cutiei de viteze și în primele două viteze de mers înapoi. La viteze de peste 20 km/h (și/sau de la viteza a 5-a în sus), PXP trece înapoi în modul de așteptare. Sistemul se reactivează singur la viteze mai mici sau oricând utilizarea sa este necesară.

Butucii roților față sunt echipați cu câte un motor hidraulic, care produce un cuplu de 6.435 Nm la o presiune maximă a sistemului de 360 bar. Aceste motoare sunt alimentate de o pompă hidraulică montată direct la priza de putere a motorului. În plus, pompa poate alimenta și alte suprastructuri, precum macarale, brațe cu cârlig sau încărcătoare de bene. Astfel, este necesar un singur rezervor hidraulic, scăzând greutatea și oferind mai mult spațiu.

Citește și:

Primul camion DAF produs în pandemie

DAF renunță la cabina de camion plată

Dacia 1300 electrică: totul despre transformare și performanțele dinamice!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Torc Robotics, etapă importantă în validarea conducerii autonome

Torc Robotics, o filială independentă a Daimler Truck și un pionier în...

CamioaneNoutatiServicii

Knorr-Bremse TruckServices: soluții complete pentru camioane și remorci

Rețea de distribuitori de încredere, cost total de întreținere redus, butuci și...

CamioaneNoutati

Daimler Truck a demonstrat la IAA că și camioanele pe hidrogen sunt o opțiune

Daimler Truck a expus la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice...

CamioaneNoutati

Scania: Electrificarea transportului forestier greu

Proiectul suedez TREE – TRansition to Efficient Electrified forestry transport – în...