Cum a evoluat bordul camioanelor în ultimii 60 de ani
Home Camioane Cum a evoluat bordul camioanelor în ultimii 60 de ani
Camioane

Cum a evoluat bordul camioanelor în ultimii 60 de ani

62

Camioanele au evoluat mult de-a lungul anilor. În afară de motoarele care au devenit mai puternice, dar și mai  rafinate și mai economice, interioarele cabinelor s-au transformat radical. Spațiul de lucru al șoferilor nu face excepție. Vezi mai jos cum a evoluat bordul camioanelor în ultimii 60 de ani.Cât de mult s-a schimbat mediul de lucru al șoferilor de camion în ultimele zeci de ani. Doar o scurtă privire la bordul și volanul mai multor modele Mercedes-Benz ne face să realizăm cum a evoluat așa numita interfață om-mașină în lumea camioanelor.

Un panou de bord din tablă vopsită, un volan subțire din bachelită, dar cu diametru foarte mare, dar și nelipsita scrumieră. În urmă cu 60 de ani, bordul nu putea fi mai simplu pentru camioanele grele Mercedes-Benz cu capotă scurtă. Au fost construite din 1958 până în anii 90 și robustețea lor este legendară.

Au urmat cabinele poziționate deasupra motorului, iar bordul a devenit ceva mai funcțional și mai clar. Tipic pentru anii 70 sunt tonurile de maro, numărul redus de butoane și lămpile de avertizare poziționate în partea de sus a bordului. Materialele naturale încep să fie înlocuite tot mai mult de plastic.

O modernizare majoră a apărut în anii 2000, odată cu a doua generație Actros. Volanul devenea mai gros, iar porțiunea centrală de mari dimensiuni găzduia un air-bag pentru șofer. Numeroase elemente puteau fi configurate în funcție de aplicație și dorința clientului. Bordul a început să fie dezvoltat în jurul șoferului, care putea ajunge ușor la oricare dintre numeroasele butoane. Apare și primul panou de instrumente complet digital, care arată treapta angrenată și sistemele de asistență folosite.

2018 a fost anul revoluției pentru cockpitul șoferului. Noul Actros vine cu Multimedia Cockpit, în care toate informațiile sunt prezentate pe două ecrane digitale de înaltă rezoluție. Cel central este tactil, putând fi operat ca un smartphone. Se păstrează totuși o serie de butoane fizice pentru cele mai accesate funcții, iar ecranele pot fi controlate și de pe volan. Alte două ecrane de mari dimensiuni înlocuiesc oglinzile laterale, imaginile fiind preluate de la camere video.

Multimedia Cockpit devine și o interfață de comunicare cu lumea exterioară: suportă aplicații, iar actualizările se pot face de la distanță. Bordul camioanelor a evoluat mult în ultimii 60 de ani.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...