Home Transportatori Aerian Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză cu privire la modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor la biletele de avion
Aerian

Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză cu privire la modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor la biletele de avion

194

Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză care vizează modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor biletelor de avion pentru rutele care au plecare din România.

”Consiliul Concurenţei a declanşat în această săptămână o analiză sectorială care vizează modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor biletelor de avion pentru rutele care au plecare din Romania. Am decis să demarăm acest studio în contextul ieşirii Blue Air de pe piaţă şi a renunţării Tarom la operarea unor curse aeriene”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

În cadrul studiului, autoritatea de concurenţă va analiza structura pieţei serviciilor de transport aerian de călători din România, precum şi mecanismele de funcţionare ale acesteia.

Analiza a fost declanşată în contextul creşterilor mari ale preţurilor biletelor de avion practicate de către companiile aeriene, odată cu ieşirea Blue Air de pe piaţă şi a renunţării Tarom la operarea unor curse aeriene.

Astfel, vor fi analizate cererea şi oferta de pe piaţă, nivelul de transparenţă a modului de stabilire a preţurilor biletelor practicate de către companiile aeriene, inclusiv de ajustare dinamică a acestora şi vor fi identificate eventuale disfuncţionalităţi ale pieţei.

La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va formula propuneri şi recomandări în scopul eliminării posibilităţii de inducere în eroare a consumatorilor, iar în măsura în care vor fi descoperite încălcări ale legii, vor fi iniţiate procedurile necesare pentru sancţionarea acestora.

“Faptul că din cei patru mari actori de pe piaţa de aviaţie din România Blue Air-ul a ieşit, iar TAROM îşi reduce activitatea, deci din patru avem vreo doi-jumate, cred că se simte în piaţă. Se simte în creşterea preţului biletelor. În acelaşi timp, supravieţuirea TAROM ne ajută să nu crească şi mai mult, dacă mergem pe logica asta. Altfel, dacă ne uităm în Europa, vedem o restrângere a numărului de companii. SAS-ul scandinav a fost vândut, TAP-ul portughez e de vânzare, deci vedem că numărul de actori pe piaţă se reduce în Europa. Deci, ne uităm la impactul în piaţă al ieşirii Blue Air şi al reducerii activităţii TAROM, da? Vrem să vedem cât de mult şi de ce au crescut preţul biletelor la Wizzair, Ryanair ş.a.m.d. Inclusiv la TAROM sunt preţuri mari pe unele rute. Ne uităm în momentul de faţă la evoluţia preţului biletelor post-pandemie”, a afirmat Chiriţoiu.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianNoutati

Peste 26 de milioane de pasageri au tranzitat anul trecut aeroporturile din România

Traficul aerian de pasageri înregistrat de aeroporturile din România pe parcursul anului...

AerianNoutati

TAROM mută Direcția Tehnică pe o nouă firmă

Compania națională TAROM a anunțat înființarea unei firme, numită TAROM Tehnic, unde...

AerianNoutati

Cele mai punctuale companii aeriene în 2024

Iberia și SAS sunt singurele câștigătoare europene clasate în topul celor mai...

AerianNoutati

Lufthansa pune ochii pe acțiunile ITA

Lufthansa urmează să achiziționeze un pachet de acțiuni la compania aeriană de...