PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul său autocamion electric, model Volvo FM Electric 4×2, care va fi folosit la aprovizionarea cu materii prime și cartofi la fabrica de snacks din Popești-Leordeni.
Programul pep+ (PepsiCo Positive) reprezintă un pas important către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al companiei. Prin adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, PepsiCo își va menține angajamentul global de a atinge emisii nete zero până în 2040.
„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale”,a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director la PepsiCo România.
Modelul ales, Volvo FM Electric 4×2
Modelul ales Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare), poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Noul autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, instalate anul trecut cu o “capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.
De asemenea, Volvo FM este un model electric care îmbină perfect eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport. Versatilitatea sa vine de la cabina FM HighSleeper, spațioasă, adaptată traficului urban, de la încărcarea bateriilor în sistem dual, la specificații foarte performante – 250kWh sub curent continuu (DC) și 43kWh sub curent alternativ (AC), precum și din greutatea proprie echilibrată a tractorului, care va permite o sarcină utilă pentru ansamblul de transport în plaja 22-24 tone, în conformitate cu cerințele din piața de transport.
„Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim”, a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.
La finalul anului trecut, flota PepsiCo România număra 80% de vehicule hibride. PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și cu 46% față de 2015, conform datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales. Mai mult, în primăvara acestui an, compania va investi 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, ceea ce reprezintă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) de circa 500 de tone.
Comentați?