Comenzile de autobuze cu hidrogen au crescut puternic în ultimul an la nivel european. Informația a fost făcută publică de reprezentanții Solaris Bus & Coach. Compania care este lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public.
După ce a câștigat mai multe licitații importante în ultimii doi ani, Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public, a preluat comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria. Este prima companie la nivel mondial care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul. Până în prezent, autobuzele Solaris cu hidrogen au fost livrate și deja angrenate în circuitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia).
Tot mai multe guverne europene, operatori de transport public și instituții utilizează avantajele hidrogenului ca sursă de energie complet curată. Conform previzunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani. Și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule de transport în comun din Europa.
Urbino 12 cu hidrogen, o opțiune sustenabilă
Lansarea noi generații de autobuz Urbino 12 cu hidrogen a avut loc în iunie 2019. Vehiculul reprezintă o opțiune sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în dezvoltarea transportului public fără emisii.
Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen folosește un set de celule de combustie de 70 kW pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate. Care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului. Unul care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți.
Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power. Aceasta acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice. Hidrogenul necesar pentru propulsare este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori. Fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.
Viitorul transportului public
Pasagerii care vor călători cu autobuzele Urbino 12 cu hidrogen vor beneficia de o călătorie confortabilă și sigură. Aceasta datorită sistemului de climatizare, a camerelor de supraveghere și a unui sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile. În timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.
În plus, șoferii vor beneficia de o serie de sisteme automate de asistență pentru a-și eficientiza activitatea și pentru o mai bună siguranță rutieră. Acestea includ, printre altele, sistemul MirrorEye care înlocuiește oglinzile laterale convenționale cu camere, și sistemul MobilEye Shield+ de camere inteligente care monitorizează împrejurimile vehiculului, reducând astfel riscul de coliziune prin alerte sonore sau vizuale.
„Autobuzele cu emisii zero reprezintă viitorul transportului public, fără nicio îndoială. Fiind unul dintre cei mai mari producători de vehicule de transport urban în Europa, suntem responsabili pentru stabilirea tendințelor din industrie, iar criteriul principal este grija noastră pentru mediu și confortul cetățenilor. Ne bucurăm că un număr din ce în ce mai mare de țări vor să adopte tehnologia hidrogenului, o soluție eficientă și ecologică, care completează oferta de e-mobilitate a companiei noastre”, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.
Solaris este membru al „Alianței europene pentru hidrogen curat”, o inițiativă a Comisiei Europeană ce are ca scop, până în 2030, creșterea producției și utilizării hidrogenului drept combustibil obținut prin mijloace cu emisii reduse și surse de energie regenerabile.
Niciun oraș din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen
Potrivit reprezentanților Solaris, până în prezent, nicio municipalitate din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen. Însă afirmă că există interes la nivelul mai multor administrații locale. Mai mult, Guvernul României a anunțat recent că noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR) prevede achiziția de vehicule ecologice pentru transport public. Vorbim despre mijloace de transport în comun electrice sau cu hidrogen. Facilitând astfel o nouă modalitate de finanțare din fonduri europene pentru acest tip de achiziții pentru autoritățile locale.
La acest moment, din punct de vedere al infrastructurii necesare, Solaris transmite că sunt anumite bariere în ceea ce privește stațiile de încărcare cu hidrogen. Însă există semnale din partea unor operatori din piață care iau în calcul investiții importante în acest segment în următorii ani.
Comentați?