Home Noutati Ce tipuri de filtre auto există și când trebuie înlocuite
Noutati

Ce tipuri de filtre auto există și când trebuie înlocuite

56

Ce tipuri de filtre auto există și când trebuie înlocuite. Fiecare proprietar de autoturism ar trebui să monitorizeze starea filtrelor din propria mașină, indiferent de marcă, model și vehicul. Acest lucru se datorează faptului că filtrele prost întreținute pot cauza defecțiuni grave. Din fericire, fiecare proprietar de mașină poate urmări filtrele, deoarece nu este absolut nimic dificil în acest sens.

Principalele tipuri de filtre:

  1. filtru de ulei
  2. filtru de aer
  3. filtru de combustibil
  4. filtru de aer din cabină

Combustibilul este departe de a fi perfect, fie că este vorba de benzină sau de motorină. Ambele pot conține păcură, murdărie și apă. Acestea nu ar trebui să ajungă în sistemul de alimentare al mașinii, deoarece pot înfundă pasajele de combustibil sau pot dezactiva sistemul de alimentare, în special injectoarele. Filtrul poate fi plasat în rezervor – acest lucru este acum adesea folosit în mașinile moderne, de regulă, este combinat cu pompa.

Filtrele de ulei sunt utilizate în fiecare motor cu ardere internă. Ele sunt folosite pentru a elimina impuritățile dăunătoare care intră în sistemul de lubrifiere din mediul înconjurător sau care se formează în motorul însuși în timpul funcționării, adică produsele de uzură ale motorului, cum ar fi așchii de metal sau materiale abrazive.

Imagini despre filtre auto de la autodoc24.ro

În motoarele moderne cu combustie internă, se pot găsi diferite modele de filtre de ulei.

Filtrele de cabină fac parte dintr-un grup de filtre utilizate în vehicule pentru a curăța aerul care intră în cabină. Studiile efectuate pe șosea au arătat că în mașinile fără filtru de habitaclu, în condiții medii de conducere și cu ventilația pornită, concentrația de polen și praf este de trei până la șase ori mai mare decât în afara vehiculului.

Noile filtre de habitaclu au cartușe fabricate din hârtie cu un strat suplimentar de cărbune activ. Filtrele de acest tip, pe lângă întârzierea particulelor solide și a aerosolilor, sunt capabile să adsoarbă gazele nocive.

Filtrul de aer este utilizat pentru a curăța aerul care intră în motor din mediul înconjurător. Cu cât este mai bine instalat sistemul, cu atât mai eficient face față curățării aerului de praf, murdărie, diverse particule abrazive și, în consecință, crește durata de viață a motorului. De asemenea, filtrul de aer ajută la reducerea zgomotului, distribuie uniform fluxul de aer și protejează motorul de apa care poate pătrunde în el din exterior.

Filtrele de aer sunt disponibile într-o varietate de forme. Acestea se diferențiază în funcție de mai multe criterii:

  • în funcție de formă (rotundă, plată sau pătrată);
  • metoda de funcționare (flux direct, ulei inerțial, ciclon);
  • elementul filtrant;
  • pentru ce condiții de utilizare (standard sau grele);
  • nivelul de purificare (numărul de etape).
  • În concluzie, vreau să vă dau câteva sfaturi pentru înlocuirea fiecărui tip:

Combustibil – dacă este în rezervor, se schimbă la fiecare 70 – 80.000 de kilometri, doar înfundat.

  • Ulei – schimbat la fiecare schimbare de ulei, nu se recomandă să se toarne ulei curat cu un filtru murdar. Interval 10 – 15.000 de kilometri
  • Filtrul de aer – se schimbă la fiecare 30 – 45.000 de kilometri.
  • Cabină – se schimbă la fiecare inspecție tehnică, adică la 15 000 de kilometri, pentru că se respiră praf.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...