Un studiu pilot pentru livrări nocturne silențioase a fost lansat la șase restaurante McDonald’s din Stockholm (Suedia). Studiul va evalua beneficiile de mediu ale livrărilor pe timp de noapte, cu ajutorul unui camion hibrid Scania operat de HAVI.Vehiculele grele sunt în mod normal restricționate noaptea în centrul orașului Stockholm, din cauza zgomotului. De aceea, accesul pentru livrări se face adesea când magazinele și restaurantele se pregătesc pentru deschidere, în timpul orelor de vârf de dimineață.
Pentru a minimiza numărul de camioane de distribuție blocate în trafic, municipalitatea din Stockholm extinde studiul pilot pentru livrări nocturne. Studiul este o colaborare între municipalitatea din Stockholm, HAVI, KTH, McDonald’s și Scania, în cadrul unui proiect al UE: Eccentric Stockholm.
Pentru livrări este folosit un camion hibrid Scania plug-in. Acesta utilizează o combinație între electricitate și biodieselul HVO, care reduce dramatic emisiile de particule și dioxid de carbon.
Camionul hibrid plug-in este de asemenea conectat și echipat cu tehnologie de restricționare zonală. Aceste zone de trafic predeterminate dictează limitările de viteză, dar și ce motor al camionului este folosit.
”HAVI este un furnizor logistic pentru McDonald’s la nivel mondial, iar în Suedia cele două companii lucrează împreună din 1989. Suntem mândri să participăm la aceste eforturi de a combate problemele reale ale oamenilor care locuiesc în orașe. Aceste camioane hibrid Scania funcționează silențios și fără emisii în zonele urbane sensibile. În același timp, ele pot parcurge în continuare distanțe lungi”, a declarat Camilla Eklöf, director de Calitate, Siguranță și Mediu al HAVI.
Camionul poate parcurge în modul electric până la 10 km și poate livra eficient mărfurile în timpul nopții, când străzile sunt practic goale. Bateria se poate încărca din surse externe sau prin regenerarea energiei la frânare. O stație de încărcare a fost montată lângă un restaurant, astfel încât camionul poate fi alimentat în timp timpul încărcărilor, descărcărilor sau pauzelor șoferului. În timpul curselor mai lungi, dintre oraș și depozite, camionul folosește motorul cu combustie internă alimentat cu HVO.
Comentați?