Home Noutati Bosch Engineering stabilește noi standarde de siguranță în transportul public din Iași
NoutatiTransportatori

Bosch Engineering stabilește noi standarde de siguranță în transportul public din Iași

36

Bosch Engineering echipează întreaga flotă de tramvaie a orașului Iași cu sistemul său de avertizare anticoliziune frontală, denumit Tram Forward Collision Warning (TFCW). Sistemul asistă vatmanii în situații critice în traficul urban prin avertismente sonore și vizuale, oferind astfel o siguranță sporită, atât pentru conducătorii de tramvaie, cât și pentru pasageri, sau pentru alți participanți la trafic.

Siguranța în transportul public este una dintre cele mai mari provocări pentru orașele moderne și mai ales în traficul urban dens, utilizatorii neatenți ai drumurilor prezintă un risc considerabil pentru conducătorii de tramvaie. Municipiul Iași, care a devenit în ultimii ani un important centru de inovare și infrastructură modernă, intenționează să îmbunătățească siguranța rutieră prin utilizarea tehnologiilor moderne.

Proiectul, inițiat de Primăria Municipiului Iași, este dezvoltat împreună cu Bosch Engineering, care își va asuma pentru prima dată rolul de furnizor de nivel 1 și va fi responsabil de livrarea, instalarea sistemului și instruirea conducătorilor de tramvai. „Suntem încântați că orașul Iași a optat în favoarea sistemului nostru și că putem contribui la o mai mare siguranță rutieră”, a declarat Heiko Mangold, directorul departamentului de tehnologie feroviară la Bosch Engineering GmbH. Finalizarea proiectului este preconizată pentru vara anului 2025.

Sistemul de avertizare anticoliziune pentru tramvaie (TFCW) de la Bosch Engineering este utilizat cu succes în întreaga lume din 2017.

Sistemul are trei componente, care funcționează perfect împreună. O cameră multifuncțională monitorizează liniile de tramvai și detectează obiecte precum pietoni, vehicule și bicicliști. Un senzor radar detectează obstacolele chiar și în condiții dificile, cum ar fi ceață, ploaie și întuneric. De asemenea, primește informații de la cameră, le verifică și le compară cu parametri precum viteza și distanța. Toate aceste informații se reunesc apoi în unitatea de control feroviar, care asigură interfața dintre componentele Bosch și sistemele tramvaiului. Acest lucru permite instalarea cu ușurință a sistemului chiar și în modelele mai vechi de tramvai. Dacă există un risc iminent de coliziune, sistemul avertizează vatmanul atât vizual, cât și acustic.

Și într-o etapă viitoare de dezvoltare, sistemul ar putea chiar să frâneze automat dacă conducătorul nu reacționează. În prezent, sistemul este integrat pe opt tipuri diferite de tramvaie, inclusiv modele din generații diferite. Această varietate reprezintă o provocare specială, deoarece sistemul trebuie adaptat individual la diferitele tipuri de tramvai pentru a asigura o funcționare fără probleme.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

România primește 149 milioane de euro de la UE

România primește granturi în valoare de 149 milioane de euro de la...

Noutati

Fast Danube 2: E oficial!

Comisia Europeană a selectat proiectul Fast Danube 2 pentru finanțare de 195,5...

Noutati

UE va investi şapte miliarde de euro în infrastructuri de transport durabile, sigure şi inteligente

Comisia Europeană a selectat 134 proiecte de transport pentru a primi peste...

CamioaneNoutati

Renault Trucks, Jumbo și SVZ testează prototipul electric „Oxygen”

Renault Trucks își continuă activitatea de cercetare și dezvoltare cu camionul său...