Biletul de autobuz s-ar putea scumpi în Brașov de la 2,5 lei la 4 lei începând cu 24 februarie, potrivit unor propuneri de modificare a tarifelor RATBV.
Măsura este explicată în contextul exploziei costurilor cu energia electrică și combustibilii. Primarul Brașovului, Allen Coliban, propune o reducere a tarifului pentru abonamentul lunar până la 80 de lei, de la 85 de lei cât e în prezent sau 110 lei cât solicită RATBV.
Coliban a spus că este vorba despre o reducere a costurilor pentru brașovenii care utilizează în mod curent acest tip de transport. La care se adăugă un pachet de facilități pentru mai multe categorii sociale, care va fi prezentat în ședința consiliului local din data de 31 ianuarie.
”Transportul public, principala opțiune pentru Brașov”
”În primul rând, este necesar să facem din transportul public principala opțiune de transport a brașovenilor. Pentru asta, fidelizăm brașovenii prin scăderea prețului la abonamente. Toate abonamentele vor scădea.
Abonamentul pe o lună, pe toate liniile, va fi de80 de lei. Avem abonamentul pe o zi, la 10 lei, abonamentul pe trei zile, la 25 de lei. Totodată, durata călătoriei, cea devalabilitatea a unui bilet, crește la o oră. Sunt măsuri prin care sperăm să facem din transportul public principala opțiune și să convingem cât mai mulți brașoveni să-și lase mașinile acasă.
Totodată, ne uităm atent la categoriile vulnerabile, iar în ședința de consiliu local de la finalul acestei luni voi merge cu propuneri în sensul măririi pragului pentru pensionari de la 1.200 la 1.700 de lei pentru biletele gratuite de care dispun și, totodată, să arătăm acest respect seniorilor, prin modificarea modului în care în afara biletelor gratuite pot benefica de bilete reduse cu 50%. La aceste facilități se vor adăuga și altele pentru mai multe categorii sociale, cum ar fi donatorii de sânge, studenții sau voluntarii”, a declarat primarul Brașovului Allen Coliban.
Potrivit lui, prin această reducere a prețului abonamentului, Brașovul va avea cele mai ieftine tarife de abonamente dintre orașele mari, la același nivel ca Oradea, Pitești și Bistrița. Celelalte orașe au tarife mai mari, astfel: Galați – 90 de lei, Craiova – 100 de lei, Iași – 110 lei, Ploiești – 122 de lei , Constanța – 125 de lei, Timișoara – 130 de lei, Cluj – 177 de lei, Arad – 180 de lei.
Propunerea RATBV
Directorul RATBV, Marian Geman, vine cu o altă propunere. „Anul trecut am început să facem această analiză financiară a societății, unde am determinat niște costuri de rentabilitate ale RATBV. În urma tuturor discuțiilor și analizelor pe care le-am făcut împreună cu ADI-ul (Asociația de Dezvoltare Intracomunitară de Transport), am ajuns la concluzia unui tarif suportabil, l-am numit noi, de 4 lei per călătorie, și 110 lei la abonamentul lunar. Aceasta este propunerea noastră, urmând ca ADI-ul, în dezbaterea sa din Adunarea Generală, să adopte tarifele finale. În primul rând în ultimii doi ani de zile, exploziile de preț au fost unele semnificative, deci costurile de operare au crescut foarte mult, asta suprapunându-se cumva cu perioada Covid, în care ne-a scăzut numărul de călători. Deci, pe lângă faptul că au crescut costurile, a scăzut și numărul de călători. În general partea de cheltuieli cu curent, gaz și așa mai departe, a crescut foarte mult. Toată partea aceasta a crescut cu 236%, iar la combustibil cu 61,3%, aproximativ. Trebuie să reamintim că aceste tarife nu au mai fost actualizate din 2019”, a explicat directorul RATBV, Marian Geman.
Comentați?