Autonomous Technology Group Daimler Trucks camioane autonome
Home Camioane Autonomous Technology Group, unitatea Daimler pentru camioane autonome
CamioaneTehnologie

Autonomous Technology Group, unitatea Daimler pentru camioane autonome

58

Daimler Trucks a înființat de la 1 iunie Autonomous Technology Group, o organizație care va reuni la nivel global expertiza și activitățile legate de conducerea autonomă.Sarcina principală a noii unități va fi stabilirea și implementarea strategiei pentru producția de serie a camioanelor cu grad înalt de autonomie (nivel 4), inclusiv cercetarea și dezvoltarea, precum și operațiunile necesare pentru infrastructură.

Daimler Trucks speră să poată porni producția de serie a acestor camioane în 10 ani, iar pentru asta a anunnțat investiții de 500 de milioane de euro. Producătorii de camioane au anunțat de multe ori că vor sări peste nivelul 3 de autonomie, care nu este considerat suficient de sigur, astfel încât de la nivelul 2 disponibil în prezent se va trece direct la nivelul 4.

La conducerea noii unități se va afla Peter Vaughan Schmidt, care până la 1 iunie a ocupat funcția de șef de strategie al Daimler Trucks. Din acea postură, Schmidt a fost responsabil pentru dezvoltarea strategiei Daimler Trucks pentru vehicule autonome.

Dezvoltarea software pentru condusul autonom va fi unul dintre activitățile cheie ale Autonomous Technology Group. O a doua activitate va fi vehiculul proiect. Acesta va avea un sistem redundant care îi va permite să preia rolul unui șofer profesionist, în deplină siguranță. Acesta va studia și optimiza și integrarea senzorilor necesari pentru condusul autonom (camera, lidar, radar), care, împreună cu o hartă foarte precisă, este responsabil pentru stabilirea rutei. Infrastructura și rețeaua operațiunilor va consta într-un vehicul principal de control și stații adiționale la centrele logistice.

Daimler Trucks va continua să desfășoare activități comune cu alte divizii Daimler, precum cea de autoturisme, care studiază de asemenea vehiculele automatizate. În același timp, specificațiile camioanelor necesită propriile activități de dezvoltare, din cauza naturii total diferite a sistemelor, pentru că în loc de o singură ”cutie” avem de-a face în general cu vehicule articulate. De asemenea, camioanele autonome se vor concentra pe transportul de mărfuri pe autostradă, spre deosebire de autoturisme, care vor aprofunda transportul de pasageri în interiorul orașelor.

În prezent, cu sistemele Active Drive Assist (disponibil pe noul Mercedes-Benz Actros și FUSO Super Great) și Detroit Assurance 5.0 cu Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), Daimler Trucks este singurul producător care oferă pe modele de serie caracteristici de condus parțial autonom (nivelul 2).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...