Autocar FlixBus panouri solare
Home Autobuze Autocar FlixBus echipat cu panouri solare
AutobuzeTehnologie

Autocar FlixBus echipat cu panouri solare

30

FlixBus a echipat cu panouri solare primul autocar care operează rute internaționale pe ruta Dortmund – Londra, prin Olanda, Belgia și Franța. Energia solară generată este utilizată pentru dispozitivele electronice din autocar și contribuie la reducerea emisiilor de CO2 generate de călătorie.Plăcile solare instalate pe acoperișul autocarului sunt ultra-subțiri, ușoare și flexibile. Prin intermediul unui controlor de sarcină solar amplasat în plăcile solare se poate comunica cu alternatorul autocarului. În mod normal, alternatorul încarcă bateria autocarului utilizând combustibil. Odată cu apariția noii tehnologii, această sarcină este preluată în mare măsură de energia solară.

În perioada de testare, au fost economisiți aproximativ 1,7 litri de combustibil la fiecare 100 km parcurși. Cu distanțe medii de 600 km pe zi, aceasta înseamnă o reducere zilnică a consumului de combustibil de aproximativ 10 litri. Se așteaptă ca panourile solare să producă mai multă energie în lunile de vară.

La rândul său, bateria alimentează consumul de energie al dispozitivelor electronice de la bordul autocarelor. Asemenea tuturor vehiculelor FlixBus, acest autocar cu panouri solare este echipat cu porturi USB, prize, aer condiționat, Wi-Fi și un sistem un divertisment. Datorită instalării noii tehnologii, tot echipamentul de la bord este acum alimentat de energie solară. Nu doar electricitatea autocarului este generată de energie regenerabilă, ci și consumul de energie al călătorului. Astfel, călătorii FlixBus își pot încărca dispozitivele electronice cu energie regenerabilă.

În acest proiect pilot, FlixBus lucrează cu TRAILAR, o companie din Marea Britanie care oferă soluții de transport inovatoare pentru a reduce impactul vehiculelor comerciale asupra mediului înconjurător. Plăcile solare flexible au fost dezvoltate special pentru a fi utilizate în industria de transport și sunt deja folosite pentru camioane și servicii de livrare. FlixBus este prima companie care aplică această tehnologie pentru autocarele pe distanțe lungi care operează rute internaționale.

FlixBus colaborează de asemenea cu parteneri de transport locali care operează cursele zilnice. În acest caz este vorba despre este compania olandeză Kupers Touringcars din Limburg.

TRAILAR, Kupers Touringcars și FlixBus vor evalua rezultatele în mod constant pentru a îmbunătăți eficiența proiectului. Tehnologia a fost proiectată astfel încât datele și randamentul să poată fi monitorizate. Circumstanțele pot fi optimizate pentru a reduce pe cât de mult posibil emisiile de dioxid de carbon. Factori precum ruta autocarului, dar și mediul exterior pot influența performanța tehnologiei.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...

Autobuze

Karsan e-Jest și e-ATA, lideri în Europa al patrulea an consecutiv

Karsan, care joacă un rol de pionierat în transformarea transportului public în...

Tehnologie

MAN: Primul camion autonom pe autostradă

MAN Truck & Bus este primul producător de vehicule comerciale care primește...