Trei sferturi dintre autobuzele Iveco Bus vândute în 2020 au fost echipate cu sisteme alternative de propulsie. Vehiculele cu motoare non-diesel (alimentate cu gaz natural, hibride și 100% electrice) au reprezentat peste 77% din producție, în creștere cu 17% față de 2019.
Unul din două autobuze urbane Iveco Bus produse în 2020 au fost alimentate cu gaz natural. De asemenea, numărul de modele interurbane Crossway Natural Power s-a dublat, ajungând la 10% din totalul producției. Gama NP a Iveco include minibuze Daily și autobuze Crealis și Crossway. Vehiculele pot fi alimentate și cu biometan, care aduce o reducere a emisiilor de CO2 de până la 95%. De asemenea, zgomotul de funcționare este redus la jumătate.
Trei sferturi dintre autobuzele Iveco vândute în 2020, cu propulsie alternativă
În plus, Iveco Bus a dezvoltat gamele de autobuze hibride și 100% electrice. Autobuzele hibrid sunt disponibile în versiuni de 12 și 18 metri lungime. Ele sunt echipate cu funcție ”Arrive & Go”, putând circula în modul electric pe o distanță de aproximativ 60 de metri, la apropierea și depărtarea de stații și semafoare.
Autobuzele electrice sunt împărțite între gamele E-Way (autobuze electrice dezvoltate pe platforma Heuliez Bus) și In-Motion-Charging (troleibuze). Autobuzele electrice cu baterii E-Way sunt disponibile în două versiuni de design, cu patru lungimi (9,5 metri, 10,7 m, 12 m și 18 m) și trei moduri de încărcare (peste noapte la depou, rapidă prin pantograf sau mixtă).
Nu în cele din urmă, producătorul oferă troleibuze In-Motion-Charging, care combină încărcarea de la linii aeriene cu o mică baterie la bord. Astfel, ele pot parcurge între 25% și 40% din rută fără alimentare.
Comentați?