Home Transportatori Aerian Airbus amână planurile de dezvoltare ale unui avion comercial alimentat cu hidrogen
AerianNoutati

Airbus amână planurile de dezvoltare ale unui avion comercial alimentat cu hidrogen

62

Airbus a anunțat că amână planurile de dezvoltare a unui avion comercial alimentat cu hidrogen până la jumătatea deceniului următor.

Întârzierea marchează un regres în ambițiile grupului european aerospațial de a iniția pionierat în adoptarea combustibilului cu hidrogen, în timp ce aviația se străduiește să reducă emisiile. Acest obiectiv e susținut cu fermitate de CEO-ul Guillaume Faury de când a fost introdus pentru prima dată în urmă cu cinci ani.

Airbus nu a oferit o nouă cronologie pentru proiect, dar sindicatul Force Ouvriere a spus că personalului i s-a spus la începutul acestei săptămâni că tehnologia rulează cu cinci până la 10 ani în urma ritmului necesar pentru a susține obiectivul inițial pentru 2035.

„Hidrogenul are potențialul de a fi o sursă de energie transformatoare pentru aviație”, a spus Airbus într-o declarație trimisă prin e-mail.
„Cu toate acestea, recunoaștem că dezvoltarea unui ecosistem de hidrogen – inclusiv infrastructura, producția, distribuția și cadrele de reglementare – este o provocare uriașă care necesită colaborare și investiții globale”.

Poziția Airbus

Oficialii Airbus au recunoscut că planul de a produce un avion alimentat cu hidrogen – cel mai probabil un turbopropulsor – pentru 100 de persoane ar trebui să aducă o contribuție marginală la obiectivul sectorului de a atinge emisiile nete zero până în 2050. În schimb, ei au susținut că va deschide calea pentru o mai mare adoptare în viitor.

În schimb, industria aviației se bazează în principal pe Combustibil pentru aviație durabilă (SAF) pentru eforturile sale de mediu, susținând în același timp că livrările de la firmele energetice rămân limitate.

De asemenea, analiștii au creditat proiectul atrăgător pentru a ajuta la atenuarea preocupărilor politice cu privire la impactul aviației asupra emisiilor în unele țări europene, deblocând în același timp finanțarea atât de necesară pentru sector în timpul crizei COVID-19.
Cu toate acestea, Faury de la Airbus a susținut constant că hidrogenul își va pătrunde într-o anumită formă în ecosistemul aviației în următoarele decenii și că Europa ar trebui să preia conducerea.

Inițiativa contrastează cu o abordare mai sceptică a Boeing care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la implicațiile de siguranță și pregătirea tehnică la Farnborough Airshow de anul trecut.

Unele grupuri ecologiste susțin că hidrogenul ar avea în continuare un cost de mediu din cauza energiei utilizate pentru a-l produce.
Decizia de a suspenda proiectul de hidrogen, numit ZEROe, vine la o săptămână după ce Airbus Helicopters a abandonat planurile de a construi un vehicul de mobilitate urbană numit CityAirbus NextGen din cauza incertitudinii legate de evoluția tehnologiei bateriilor.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiRutierTransportatori

HAGERO și Eurowag, parteneriat pentru transport internațional

Companiile HAGERO și Eurowag au încheiat un parteneriat strategic pentru eficiență și...

CamioaneNoutati

Camioanele Ford F-Max ajung în Europa pentru transport intern între fabrici

Ford F-Max va asigura operațiunile de transport intern ale companiei Ford.

NoutatiVehicule speciale

Iveco vizează vânzarea diviziei sale de apărare

Producătorul italian de camioane Iveco intenționează să vândă divizia sa de apărare....

NoutatiVehicule speciale

AFM: 126 de dealeri au fost validați în cadrul Programului Rabla pentru Tractoare

Administraţia Fondului pentru Mediu – AFM a publicat lista cu cei 126...