Aeroportul Băneasa este în plin proces de modernicare. Care se va termina, la termen, conform contractului, la data de 21 iulie. Acesta ar putea fi configurat ca un aeroport de business, pentru că există cerere pentru astfel de zboruri. Informațiile au fost furnizate, în cadrul unei verificări pe şantier, de directorul de operaţiuni al Aeroportului Băneasa, Valentin Iordache.
„Lucrările sunt într-un stadiu foarte avansat. Ele vor fi finalizate, conform contractului, la data de 21 iulie anul acesta. Acest terminal a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale. Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare”, a spus Iordache.
„Suntem optimişti că vom putea face recepţia lucrărilor la 21 iulie. Ulterior vom intra într-o perioadă de verificări şi de testări ale tuturor echipamentelor. Urmând ca, atunci când cererea de trafic va fi suficientă, să deschidem în exploatare comercială şi acest terminal, mă refer la corpul central, dar şi terminalele A şi B, pe unde se desfăşoară plecările şi sosirile pasagerilor comerciali”, a continuat reprezentantul CNAB.
Aeroportul Băneasa, gata pentru Euro 2020
Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu este închis pentru zborurile comerciale, de linie, din 2012. Și operază doar pentru cele private. Contractul pentru reabilitarea şi restaurarea corpurilor de la Aeroportul Băneasa (Salonul Oficial a fost inaugurat în 1952) a fost semnat în 2019. Pentru aproximativ 55 de milioane de lei. În septembrie 2019, la semnarea contractului, înainte de amânarea Campionatului, fostul ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc dădea asigurări că recepţia va fi gata la timp pentru Euro 2020.
Salonul oficial este gata şi primii pasageri vor fi fotbaliştii străini care vin să joace la Campionatul European de Fotbal Euro 2020. Competiţie care se desfăşoară în perioada 11 iunie – 11 iulie, inclusiv la Bucureşti.„Prin salonul oficial vor fi prelucrate delegaţiile care participă la meciurile de la Bucureşti. Mă refer la Macedonia de Nord, Ucraina şi Austria. Dacă Macedonia de Nord şi Ucraina vor avea baze la Bucureşti, Austria va veni doar pentru meciuri. Deci sunt aduşi cu avionul, a doua zi joacă meciul şi imediat, noaptea târziu, pleacă înapoi în Austria. Suntem pregătiţi să îi primim atât la salonul oficial, cât şi la terminalul de aviaţie generală, pentru ca timpul lor de aşteptare să fie foarte scurt”, a precizat Iordache.
Tot aici vor veni oficialii UEFA, dar şi autorităţile străine, şefii de stat şi de Guvern care vor dori să vină la meciurile Euro la Bucureşti.
Planuri de relansare
Întrebat despre profilul de aeroport, Iordache a explicat că, la Băneasa, timpul de procesare poate fi redus la 30 – 60 de minute. Faţă de 2-3 ore cât se aşteaptă la Otopeni. O configuraţie pentru zboruri de business. Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri.
„Este clar că nu discutăm de un terminal low cost aici. Pentru că dotările şi nivelul de calitate la care se procesează pasagerii sunt pentru pasageri de categorie superioară. Ne gândim chiar şi business. Dar piaţa ne dă semnal că există cerere şi pentru pasageri care doresc să călătorească fără să piardă trei ore la îmbarcare şi altă oră şi jumătate la sosirea pe aeroport. Există cerere şi pentru astfel de zboruri. Deocamdată nu este suficient pentru a deschide pentru o singură companie aeriană. Dar, cu siguranţă, vor apărea şi alte solicitări. Există cereri adresate către noi pentru a opera pe Aeroportul Băneasa”, a declarat directorul Valentin Iordache.
Comentați?