Primul camion Scania V8
Home Camioane Acesta este primul camion Scania V8
Camioane

Acesta este primul camion Scania V8

21

În anul în care aniversează jubileul emblematicului motor cu 8 cilindri în V, Scania l-a găsit pe cel care a cumpărat primul camion V8 al mărcii.La sfârșitul anilor 1960, Henrik Olsson, acum în vârstă de 81 de ani, avea nevoie de un înlocuitor pentru camionul Scania LS76 pe care compania sa îl folosea pentru transport de bușteni în pădurile din vestul Suediei. Semnase deja un contract când cel care se ocupa de vânzare l-a sunat, într-o duminică.

”Mi-a spus că auzise un zvon despre lansarea unui model complet nou, cu motor V8. M-a întrebat dacă aș fi interesat să devin prima persoană care cumpără un model LBT140”, își amintește Olsson.

Nu a stat prea mult pe gânduri. Plusul de putere al noului model era evident: 350 CP, față de doar 260 la LS76. ”Aveam nevoie de această putere pentru a aborda drumurile abrupte și alunecoase acoperite cu noroi. LBT140 promitea mai multă siguranță pe aceste trasee dificile”.

Totuși, primul camion Scania V8 nu a fost de la început simplu de operat. Motorul era atât de puternic încât axul cardanic s-a rupt de câteva ori. ”Dar service-ul Scania era de pe atunci extraordinar. De aceea am rămas la această marcă, în afara faptului că noul camion era foarte bun”, mai spune Olsson.

După ce și-a condus compania timp de 20 de ani, Olsson a vândut afacerea, devenind un oficial al asociației transportatorilor din regiunea Värmland. Ce s-a întâmplat cu primul camion Scania V8? După patru ani și 600.000 km fără probleme, camionul a fost înlocuit. Soarta sa ulterioară rămâne necunoscută până în acest moment.

Henrik Olsson proprietar primul camion Scania V8Henrik Olsson este acum pensionar, dar și-a păstrat intactă pasiunea pentru vehicule și noutățile din domeniu: în prezent conduce o mașină electrică. ”Am fost mereu interesat de noile tehnologii. Să conduci o mașină electrică este minunat. Mașina reacționează imediat și este complet silențioasă. Mi-ar plăcea să o iau din nou de la capăt, ca să pot conduce camioane electrice”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...