Primul camion Scania V8
Home Camioane Acesta este primul camion Scania V8
Camioane

Acesta este primul camion Scania V8

197

În anul în care aniversează jubileul emblematicului motor cu 8 cilindri în V, Scania l-a găsit pe cel care a cumpărat primul camion V8 al mărcii.La sfârșitul anilor 1960, Henrik Olsson, acum în vârstă de 81 de ani, avea nevoie de un înlocuitor pentru camionul Scania LS76 pe care compania sa îl folosea pentru transport de bușteni în pădurile din vestul Suediei. Semnase deja un contract când cel care se ocupa de vânzare l-a sunat, într-o duminică.

”Mi-a spus că auzise un zvon despre lansarea unui model complet nou, cu motor V8. M-a întrebat dacă aș fi interesat să devin prima persoană care cumpără un model LBT140”, își amintește Olsson.

Nu a stat prea mult pe gânduri. Plusul de putere al noului model era evident: 350 CP, față de doar 260 la LS76. ”Aveam nevoie de această putere pentru a aborda drumurile abrupte și alunecoase acoperite cu noroi. LBT140 promitea mai multă siguranță pe aceste trasee dificile”.

Totuși, primul camion Scania V8 nu a fost de la început simplu de operat. Motorul era atât de puternic încât axul cardanic s-a rupt de câteva ori. ”Dar service-ul Scania era de pe atunci extraordinar. De aceea am rămas la această marcă, în afara faptului că noul camion era foarte bun”, mai spune Olsson.

După ce și-a condus compania timp de 20 de ani, Olsson a vândut afacerea, devenind un oficial al asociației transportatorilor din regiunea Värmland. Ce s-a întâmplat cu primul camion Scania V8? După patru ani și 600.000 km fără probleme, camionul a fost înlocuit. Soarta sa ulterioară rămâne necunoscută până în acest moment.

Henrik Olsson proprietar primul camion Scania V8Henrik Olsson este acum pensionar, dar și-a păstrat intactă pasiunea pentru vehicule și noutățile din domeniu: în prezent conduce o mașină electrică. ”Am fost mereu interesat de noile tehnologii. Să conduci o mașină electrică este minunat. Mașina reacționează imediat și este complet silențioasă. Mi-ar plăcea să o iau din nou de la capăt, ca să pot conduce camioane electrice”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Nisipul uzat din turnătoria Scania devine mortar la Weber Saint-​Gobain

Scania a anunțat că-și propune în 2025 să transforme 20.000 de tone...

CamioaneNoutati

Restricții de tonaj impuse pe Podul Giurgiu-Ruse

Ministerul de Externe anunță că doar TIR-urile cu lățimea maximă de 2,55...

CamioaneNoutati

Sustainable Truck of the Year 2025. Cine sunt câștigătorii

Ceremonia de premiere a Sustainable Truck of the Year 2025, singurele premii...

CamioaneNoutati

BASF Coatings și Koch International se bazează pe camioanele electrice pentru transportul pe distanțe lungi

BASF Coatings, un partener principal pentru soluții inovatoare pentru acoperirea suprafețelor, și...