Logistik Schmitt își extinde flota electrică cu Mercedes-Benz eActros 600. Partenerul de lungă durată al Mercedes-Benz Trucks primește primele cinci din cele 23 de camioane electrice cu baterii.
Furnizorul de logistică Logistik Schmitt, cu sediul în Bietigheim, Germania, se numără printre pionierii mobilității electrice în sectorul transporturilor. Cu camioane electrice și propria infrastructură de încărcare pentru depozite, compania se angajează să promoveze e-mobilitatea în transportul comercial greu. Pentru a realiza acest lucru, Schmitt s-a bazat pe vehiculele electrice cu baterii ale Mercedes-Benz Trucks timp de mai mulți ani, testând extensiv prototipuri și modele pre-serie. Recent, compania a primit primele cinci din cele 23 de camioane eActros 600 la uzina Mercedes-Benz din Wörth, extinzându-și operațiunile electrice de la rute naționale și regionale la transport internațional pe distanțe lungi.
Parteneriat dovedit și testare în lumea reală
În 2019, Schmitt a testat un prototip eActros 300 pe o rută de transfer între depozitul său din Ötigheim și fabrica Mercedes-Benz Gaggenau din apropiere, Rastatt. Camionul a înlocuit un vehicul diesel convențional pentru transportul carcaselor transmisiei, parcurgând aproximativ 168 km zilnic într-o operațiune în trei schimburi.
Până în 2021, aceste prototipuri au fost înlocuite cu unități eActros 300, aproape de serie, pentru sarcini logistice extinse. Din 2023, Schmitt operează șase autotractoare eActros 300 pentru logistica fabricii Daimler Truck. Acestea vor fi acum completate de eActros 600.
Modelul eActros 600 pe distanțe lungi este utilizat și la Schmitt de anul trecut, inclusiv pentru operațiuni transfrontaliere între Germania și Ungaria. Din luna mai, două prototipuri de eActros 600 au parcurs zilnic o buclă de 1.000 km între Daimler Buses din Mannheim și un furnizor de lângă Leipzig, încărcându-se la uzina din Mannheim și la parcul de încărcare Milence de la Hermsdorfer Kreuz.
În cadrul proiectului „Electrify Inbound Logistics” al Daimler Truck, Schmitt este unul dintre cei 14 parteneri care livrează piese și componente către uzina Mercedes-Benz din Wörth folosind eActros 600. Inițiativa a fost lansată recent cu un convoi simbolic din Wörth.
Despre eActros 600
Mercedes-Benz Trucks a sărbătorit lansarea în serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, la uzina Mercedes-Benz din Wörth. Livrările către clienți au început în decembrie 2024. Modelul emblematic electric de la Mercedes-Benz Trucks și-a dovedit deja capacitățile de mai multe ori în condiții reale: în utilizarea de către clienți și în cadrul „Turneului European de Testare eActros 600 2024”, o călătorie de dezvoltare complet electrică de 15.000 de kilometri prin 22 de țări, precum și al „Turneului European de Testare Iarna 2025”, pe o distanță de aproximativ 6.500 de kilometri prin Europa de Nord, fiecare cu o masă totală totală combinată de 40 de tone. În plus, camionul electric a fost votat „Camionul Internațional al Anului 2025”. Premiul este cel mai important premiu din industrie și este acordat anual de organizația International Truck of the Year (IToY), formată din 24 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale din Europa.
Capacitatea mare a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte motrice electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri [1] fără încărcare intermediară. Această autonomie este atinsă în condiții foarte realiste și practice, cu o masă totală totală combinată de 40 de tone, care poate fi depășită semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. eActros 600 va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi. Încărcarea intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului face acest lucru posibil, cu condiția să fie disponibile opțiuni de încărcare.
eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de litiu-fier fosfat (LFP) și se caracterizează printr-o durată lungă de viață. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe de durabilitate a vehiculelor și componentelor ca un Actros convențional comparabil, de mare tonaj, pentru curse lungi. Aceasta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri în zece ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie încă peste 80%. Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterii, peste 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată și cu tehnologia LFP. Acest lucru facilitează o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Vehiculul este proiectat tehnic pentru o masă totală totală combinată de până la 44 de tone. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone în UE. Pot exista cazuri în care legislația națională permite sarcini utilă mai mari.
TruckCharge combină mai multe oferte de e-infrastructură de la Daimler Truck
Sub marca TruckCharge, Daimler Truck reunește toate ofertele sale existente și viitoare legate de infrastructura electrică și încărcarea camioanelor electrice, adică consultanță, infrastructură și operațiuni. Daimler Truck oferă clienților un pachet complet rentabil, de la generarea de energie până la operarea vehiculului, astfel încât aceștia să poată utiliza pe deplin potențialul electrificării. TruckCharge se adresează operatorilor de flote de camioane, precum și întreprinderilor industriale cu flotă proprie sau operată extern. Deoarece, în general, se utilizează vehicule de la diferiți producători, TruckCharge este disponibil indiferent de marca camionului.
Comentați?