La Târgul de vehicule off-road Abenteuer Allrad de la Bad Kissingen, Mercedes-Benz Special Trucks a prezentat Unimog în diverse variante de echipare, ca vehicul de camping și expediție. Dar și un Arocs cu tracțiune integrală de la producătorul Daimler Truck, transformat într-o autorulotă off-road.
Producătorul de vehicule speciale Hellgeth engineering GmbH a prezentat un total de patru autorulote pentru agrement și distanțe lungi, bazate pe modelul Unimog U 4023, extrem de performant pentru off-road. Denumirea suplimentară „TenereX” pentru aceste vehicule, care sunt echipate pentru utilizare off-road, este derivată din cuvântul tuareg pentru „țara de acolo”, Ténéré.
Tehnic, această afirmație se traduce prin tracțiune integrală comutabilă, precum și prin blocarea longitudinală și diferențială, gardă la sol mare, sistem de control al presiunii în anvelope și capacitate de trecere prin vad de până la 1,2 metri. Dimensiunile compacte și raza mică de bracaj facilitează condusul pe drumuri montane și forestiere înguste și șerpuitoare. Cursa lungă a suspensiei cu arcuri elicoidale absoarbe șocurile la condusul off-road înainte de a fi transferate în cabina șoferului și caroserie.
Interiorul ușor dispune de un pat dublu și o bucătărie spațioasă cu plită cu inducție și frigider cu compresor de 85 de litri, precum și o baie separată cu duș și toaletă separată. În plus, rezervoarele de apă potabilă și menajeră, precum și panourile solare, fac ca Unimog TenereX să fie autosuficient pentru câteva zile departe de civilizație.
Unimog TenereX de la Hellgeth poate fi realizat cu o greutate maximă a vehiculului (GVW) de 7,49 tone. Prin urmare, un permis de conducere auto categoria C1 este suficient. Această greutate redusă este posibilă datorită construcției ușoare a structurii și mobilierului, precum și utilizării aluminiului ușor pentru piesele suplimentare și jantele.
Hellgeth engineering GmbH este specialistă în solicitările individuale ale clienților și efectuează, de exemplu, conversii de rezervoare, instalarea de trolii cu cablu sau reglaje ale amortizoarelor. Experții de la sediul companiei din Würzbach, Turingia, convertesc și Unimog, care este disponibil din fabrică doar cu un motor cu patru cilindri și 170 kW (231 CP), într-unul cu șase cilindri și 220 kW (299 CP).
De la idee la expediție: Cu RKF-Bleses și FAS Expedition, Unimog devine un companion de călătorie
Prin prezența lor la Adventure Allrad, RKF-Bleses și FAS Expedition au arătat cum vehicule de serie puternice, cum ar fi Unimog, pot fi transformate în vehicule de expediție pentru condiții off-road dure, folosind soluții specializate ale partenerilor.
RKF-Bleses și FAS Expedition au expus două Unimog-uri pentru off-road extrem cu caroserie – inclusiv compactul U4023 și cea mai mare variantă de model Unimog, U5023. RKF-Bleses, reprezentantul general oficial Unimog al Daimler Truck AG cu peste 70 de ani de experiență, își aduce contribuția cu expertiza în consultanță, coordonare a caroseriei și soluții individuale pentru clienți. Împreună cu partenerul certificat Unimog, FAS Expedition, sunt create concepte practice de vehicule care combină fiabilitatea tehnică și adaptabilitatea off-road pentru călătorii autonome.
De asemenea, a fost expus și un Mercedes-Benz Arocs cu 375 kW (510 CP). Vehiculul cu trei axe și tracțiune integrală este echipat și cu caroserie rezidențială într-o construcție autoportantă din oțel. Datorită cadrului intermediar integrat cu tub central, șasiul se poate răsuci în timpul deplasării pe teren accidentat pentru a menține tracțiunea, în timp ce structura rămâne fără tensiune. Arocs a fost expus cu portbagajul de plafon special dezvoltat cu platformă de balcon, precum și cu portbagajul spate FAS pentru transportul ATV-urilor și roților de rezervă.
De asemenea, RKF-Bleses și Daimler Truck AG au oferit și o surpriză. Un Unimog cu o cabină dublă spațioasă le-a permis vizitatorilor să experimenteze îndeaproape caracteristicile off-road ale vehiculului atunci când se deplasează.




Comentați?