Un moment istoric pentru MAN Truck & Bus: a început producția de serie a camioanelor electrice ale mărcii.
Alexander Vlaskamp, CEO-ul MAN, și Michael Kobriger, membru al Consiliului Executiv MAN pentru Producție, împreună cu Manfred Weber, membru al Parlamentului European și președinte al PPE, au dat undă verde la fabrica din München. De acum înainte, atât camioanele electrice, cât și cele diesel vor fi produse într-un proces de producție mixt complet integrat, pe aceeași linie.
„Viitorul MAN începe acum”
Alexander Vlaskamp: „Începutul producției de serie a camioanelor noastre electrice este istoric. Marchează un punct de cotitură în istoria noastră! Viitorul MAN începe acum, chiar în acest moment. Întreaga echipă MAN este mândră să modeleze activ transformarea de la motorul diesel la cel electric. Camioanele noastre electrice extrem de eficiente vor face din transportul de marfă fără emisii locale o realitate. Acesta este un pas extrem de important către atingerea obiectivului nostru de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Faptul că putem fabrica camioanele electrice pe aceeași linie de producție ca și camioanele noastre diesel de ultimă generație ne oferă, de asemenea, o flexibilitate enormă și crește eficiența producției.” El continuă: „Am investit aproape 400 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare pentru a putea oferi portofoliul nostru de produse pentru camioane convenționale și cu acționare electrică pe baterie. Gama se extinde de la 12 la 50 de tone și acoperă totul, de la vehicule de colectare a deșeurilor până la camioane pe distanțe lungi. Ne-am făcut temele. Ne propunem să livrăm primele 1.000 de camioane electrice până la sfârșitul anului. În funcție de utilizarea lor și de mixul energetic, acest lucru ar economisi emisii de CO2 comparabile cu cele ale unui oraș mic. Acesta este un efect de levier enorm! Politicienii trebuie acum să stabilească cursul corect în ceea ce privește extinderea infrastructurii și stabilirea prețului CO2, astfel încât creșterea e-mobilității să continue să capete avânt.”
Manfred Weber adaugă: „Inovația și tehnologia nu sunt doar cheia succesului economic și a competitivității internaționale a Europei, ci și cruciale pentru reconcilierea obiectivelor economice cu cele ale politicii climatice. MAN este lider cu camionul său electric și demonstrează cum poate arăta transportul de marfă cu emisii reduse.”
Münchenul este pregătit pentru e-mobilitate: diesel și electric pe aceeași linie
Michael Kobriger, membru al Consiliului Executiv pentru Producție și Logistică: „Investim aproximativ un miliard de euro în conversia către electrificare a fabricilor noastre europene în acest deceniu – o mare parte din aceasta în Germania. Acesta este, de asemenea, un semnal puternic de politică industrială pentru Bavaria ca locație de afaceri, deoarece modelăm activ transformarea la Nürnberg și München.”
Transformarea este acum clar vizibilă la fabrica principală a MAN. Capacitatea maximă de producție este în prezent de aproximativ 100 de camioane pe zi, indiferent de tipul de transmisie. Fabricarea unui camion durează aproximativ opt ore.
„Producția de camioane electrice sau diesel pe o singură linie poate fi adaptată flexibil la evoluțiile pieței, iar vehiculele pot fi construite exact în ordinea în care sunt comandate de clienți. Acest concept inovator este însoțit de schimbări ample de-a lungul liniei de asamblare, precum și în lanțul de aprovizionare și logistică”, spune Kobriger.
De exemplu, în timp ce motoarele cu ardere internă sunt inițial echipate cu axe, rezervoare și sisteme de evacuare, modelele electrice sunt echipate în schimb cu două baterii sub cabină, împreună cu alte componente electrice – așa-numitul pachet de alimentare. Peste 5.000 de angajați au fost instruiți în tehnologia de înaltă tensiune pentru această transformare.
700 de camioane electrice vândute – o autonomie de până la 740 de kilometri fără încărcare
Înainte de a începe producția de serie, MAN fabricase deja aproape 200 de camioane electrice de pre-serie și le livrase clienților. Aceste vehicule au parcurs deja aproximativ două milioane de kilometri în utilizare reală de către clienți pe drumurile europene – unele cu călătorii zilnice de până la 850 de kilometri și un consum foarte scăzut de 97 kWh la 100 de kilometri în medie. MAN a primit deja aproximativ 700 de comenzi pentru camioane electrice. Camionul electric este deosebit de atractiv pentru utilizarea în logistica auto, printre altele, deoarece tractorul semiremorcă Ultra-Lowliner este unic pe piață, cu înălțimea șeii de ax de doar 950 mm și un ampatament de 3,57 metri. Aceasta înseamnă că este posibil și transportul complet electric, cu o înălțime internă de încărcare de trei metri. Ultra Lowliner-ul electric este deja utilizat în Wolfsburg și Bavaria pentru aprovizionarea cu automobile pe diverse profile de rută.
Un alt avantaj al eTruck-ului îl reprezintă cele trei până la șase baterii modulare NMC, care provin de la uzina MAN din Nürnberg și oferă o capacitate totală brută de până la 534 kWh. Aceasta înseamnă că se pot parcurge până la 500 de kilometri fără reîncărcare. Pentru autonomii și mai mari, există chiar și o a șaptea baterie opțională, care face posibilă parcurgerea a până la 740 de kilometri cu bateria fără reîncărcare.
De asemenea, un pionier în domeniul autobuzelor electrice
MAN oferă deja nu doar cea mai largă gamă de camioane electrice, ci și autobuze electrice. Există peste un milion de opțiuni de configurare doar pentru camioanele electrice, oferind soluții personalizate pentru toate aplicațiile comune de transport. MAN este liderul de piață în Europa pentru autobuzele urbane electrice, care sunt fabricate de ceva vreme la fabrica sa din Starachowice, Polonia, și a fost, de asemenea, primul producător european care a prezentat un autocar electric la Ankara. Peste 2.500 de autobuze MAN cu acționare electrică pe bază de baterii sunt în prezent în funcțiune în orașele europene. În noul an model, acestea vor fi echipate cu baterii de la Nürnberg, la fel ca și camioanele. MAN a investit 250 de milioane de euro în construcția unei fabrici de producție de pachete de baterii acolo.
Neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050
MAN Truck & Bus își propune să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Electrificarea flotei de vehicule este esențială pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate, deoarece aproximativ 95% din emisiile totale ale MAN sunt atribuibile vehiculelor sale în funcțiune. Camioanele electrice sunt, de asemenea, extrem de importante pentru îndeplinirea obiectivelor actuale de CO2 ale Uniunii Europene : MAN își propune să livreze peste 1.000 de camioane electrice clienților săi până în 2025. Comparativ cu 1.000 de camioane diesel cu un kilometraj anual de 120.000 de kilometri și un consum mediu de 24 de litri, aceste prime camioane electrice ar putea economisi până la 80.000 de tone de CO2 într -un an dacă ar fi alimentate cu energie electrică 100% verde. Aceasta este aproximativ echivalentul emisiilor anuale de CO2 ale unui mic oraș german.
Comentați?