ZF a prezentat un modul hibrid „plug-and-play” care va simplifica electrificarea platformelor de nave noi și existente. Modulul hibrid a fost prezentat la târgul comercial Nor-Shipping (6-9 iunie la Oslo).
Elementul central al soluției este un cadru de susținere care a fost deja brevetat. Grație acestuia, nu este necesară o ”fundație” separată pentru motorul electric. În plus, potrivit ZF, această abordare „plug-and-play” economisește spațiu de instalare și simplifică considerabil instalarea modulului și întreținerea e-motorului.
În noul modul hibrid se combină transmisia ZF 3300 PTI, care poate acoperi o gamă de putere de până la 1.940 kW la 2.450 rpm, cu un sistem de acționare electric specific aplicației în treptele de putere 150 kW, 200 kW și 300 kW.
„Acest lucru le permite clienților noștri să răspundă relativ rapid și ușor la cerințele dinamice ale pieței. Dar și la noile reglementări privind emisiile”, a precizat Alexander Thum, Product and System Development Hybrid Drives la ZF. „Feedback-ul clienților confirmă, de asemenea, că suntem pe drumul cel bun cu această strategie”, a adăugat Wolfram Frei, șeful departamentului de vânzări comerciale și Fast Craft la ZF. Primele comenzi concrete de la doi constructori europeni de yachturi atestă această strategie de succes.
Comentați?