CMB.TECH și Ford Otosan au semnat u nou parteneriat pentru conversia camioanelor Ford F-Max în camioane cu hidrogen cu combustibil dual, folosind tehnologia revoluționară a hidrogenului.
Camioanele vor fi convertite în atelierul Dual Fuel al CMB.TECH din Anvers, cu scopul de a livra primele camioane în 2023 și de a extinde în continuare acest concept.
Ford Otosan și CMB.TECH au intrat într-o colaborare care va fi crucială în tranziția industriei transporturilor către alternative mai ecologice. Ca urmare a acestui parteneriat, clienții vor avea probabil acces rapid la soluții pe bază de hidrogen, care vor fi esențiale pentru introducerea unei ere mai ecologice în acest sector.
CMB.TECH va fi responsabilă de transformarea camioanelor în camioane cu hidrogen cu combustibil dual, folosindu-se de cunoștințele și experiența sa vastă în domeniul hidrogenului. Datorită fiabilității dovedite a camioanelor Ford F-Max, CMB.TECH se poate concentra în întregime pe integrarea noii tehnologii cu combustibil dual. Procesul de conversie nu necesită nicio ajustare a motorului diesel tradițional, doar un inel de injecție a hidrogenului este adăugat la linia aeriană, ceea ce face ca acest concept să fie foarte scalabil. Cu tehnologia combustibilului dual, hidrogenul este aspirat în camera de combustie, necesitând mai puțină injecție de motorină pentru a alimenta motorul.
Procesul de conversie începe cu montarea rezervoarelor de hidrogen pe camioane și instalarea inelului de injecție CMB.TECH pe motor. Apoi, se instalează unitatea de control a motorului. Ulterior, au loc controlul calității și validarea camioanelor cu hidrogen cu combustibil dual. Conversia la autocamioanele pe hidrogen de la CMB.TECH poate reduce consumul de combustibil tradițional și emisiile asociate, păstrând în același timp o soluție de rezervă diesel pentru momentele în care nu este posibilă realimentarea cu hidrogen.
În timp ce tehnologia cu combustibil dual este doar o soluție pe termen scurt, această colaborare va permite implementarea camioanelor alimentate cu hidrogen pe mai multe continente, inclusiv în Europa, înaintea adoptării pe scară largă a tehnologiilor cu motor cu hidrogen monocombustibil ICE (motor cu ardere internă) și FCEV (vehicul electric cu pile de combustie).
CTO al CMB.TECH, Roy Campe declară: „După 3 ani de colaborare, sunt încântat că putem anunța oficial colaborarea dintre Ford Otosan și CMB.TECH. Conceptul la care am lucrat este simplu și are potențialul de a se extinde masiv. Putem folosi camioanele lor, care pot fi modificate în trei zile în orice atelier cu combustibil dual. Împreună cu Ford Otosan, suntem pregătiți să ne extindem și mai mult în întreaga Europă, aducând o soluție cu emisii reduse de dioxid de carbon, accesibilă și robustă pentru transportul rutier de mare tonaj pe distanțe lungi.”
Parteneriatul dintre CMB.TECH și Ford Otosan marchează un pas important către dezvoltarea tehnologiei hidrogenului în industria producătoare de camioane. Cu ajutorul expertizei ambelor companii, colaborarea își propune să contribuie la cerințele inovatoare ale tranziției energetice.
„La Ford Otosan suntem mândri că am început să lucrăm la motoare ICE cu hidrogen monocombustibil și la FCEV-uri, iar recent am dezvăluit aprinderea motorului nostru ICE cu un singur cilindru pe hidrogen. În opinia noastră, acest parteneriat cu CMBTECH privind soluția bicarburant va fi o referință crucială pentru continuarea activității noastre. Anticipăm că aceste progrese vor încuraja utilizarea pe scară largă a motoarelor ICE pe hidrogen și a FCEV-urilor, ceea ce va duce la un viitor mai sustenabil pentru noi toți, prin creșterea cererii de hidrogen și promovarea accelerării aprovizionării cu hidrogen”, a declarat Burak Hosgoren, directorul Ford Trucks pentru piețele internaționale din Europa de Vest. Această colaborare este un pas următor firesc, având în vedere colaborarea de succes dintre CMB.TECH și Ford din ultimele două decenii. Acest parteneriat oferă un potențial semnificativ pentru viitor, iar ambele părți au cea mai mare încredere că va duce la noi realizări.
Comentați?