Zborurile interne pe distanțe scurte ar urma să fie eliminate în Franța. Deputaţii din Hexagon au decis ca în această categorie să fie incluse rutele care pot fi acoperite de trenuri în mai puţin de două ore şi jumătate.
Potrivit Reuters, măsura ar urma să fie luată având în vedere că guvernul caută să reducă emisiile de carbon. Ea face parte dintr-o legislație mai amplă privind climatul. Obiectivul acesteia este reducerea emisiilor de carbon în Franţa până în 2030 cu 40% faţă de nivelurile din 1990.
Interesant este faptul că acest vot vine la numai câteva zile după ce statul a decis să acorde sprijinul său Air France. Companie care, precum marii jucătorii de pe piața transporturilor aeriene, s-a confruntat cu mari probleme din pricina pandemiei. Statul francez va contribui la recapitalizarea de 4 miliarde de euro a companiei, dublându-şi astfel participarea în cadrul acesteia.
Zborurile interne, o chestiune controversată
Această propunere vizând zborurile interne a născut și controverse. Activiştii de mediu l-au acuzat pe preşedintele Emmanuel Macron că proiectul de lege nu include toate reglementările promise. Pe de altă parte însă, măsura are sprijinul altor cetățeni. Aceștia fac parte dintr-un forum pentru climat organizat de Macron cu scopul de a sprijini redactarea proiectului de lege. Ori ei au cerut să se elimine zborurile interne pe rute pe care trenurile le pot acoperi în mai puţin de 4 ore. Ceea ce înseamnă un număr mult mai mare decât cel inclus în textul de lege.
În egală măsură, nici industria aviatică nu a primit prea bine vestea. Susținând că perioada de recuperare după pandemie nu este momentul potrivit pentru eliminarea unor zboruri interne. Dar Ministrul Industriei, Agnes Pannier-Runacher, a respins criticile. Și a spus că nu există contradicţie între planul de salvare şi legea climatică. „Ştim că aviaţia este un contribuitor la dioxidul de carbon. Și, din cauza schimbărilor climatice, trebuie să reducem emisiile”, a declarat ea. „În mod egal, trebuie să ne susţinem companiile şi să nu le lăsăm să cadă”.
Proiectul de lege va ajunge în Senat, apoi votul final va fi dat în camera inferioară, dominată de partidul lui Macron şi aliaţii acestuia.
Comentați?