Home Camioane Volvo Trucks lansează noile modele FH LNG și FM LNG
CamioaneTehnologie

Volvo Trucks lansează noile modele FH LNG și FM LNG

83

Volvo Trucks lansează autocamioane Euro 6 alimentate cu gaz natural lichefiat sau biogaz, pentru transporturi grele. Noile autocamioane oferă același nivel de performanță, manevrabilitate și consum de combustibil ca autocamioanele Volvo cu motor diesel.

În plus, emisiile de CO2 ale noilor autocamioane sunt cu 20 – 100% mai mici în comparație cu ale modelelor echipate cu motoare diesel, în funcție de opțiunea de combustibil aleasă. Noile modele Volvo FH LNG și Volvo FM LNG sunt disponibile cu puteri de 420 sau 460 CP, pentru operațiuni de transport regional și de cursă lungă.

„Cu noile noastre autocamioane care funcționează cu gaz natural lichefiat sau biogaz, putem oferi o alternativă cu impact redus asupra mediului, care, de asemenea, îndeplinește și cerințele ridicate cu privire la performanță, eficiența consumului de combustibil și aria de operare. Aceasta este o combinație pe care o solicită clienții noștri din domeniul transporturilor regionale și de cursă lungă”, afirmă Lars Mårtensson, Director pentru mediu și inovație la Volvo Trucks.

În locul unui motor de tip Otto, aceasta fiind soluția convențională pentru autovehiculele alimentate cu gaz, Volvo FH LNG și Volvo FM LNG funcționează cu motoare alimentate cu gaz, care utilizează tehnologia bazată pe ciclul diesel. Acest lucru înseamnă că un operator de transport care alege varianta pe gaz poate face acest lucru fără a compromite manevrabilitatea, eficiența consumului de combustibil sau fiabilitatea. Motorul cu gaz de 460 CP oferit de Volvo dezvoltă un cuplu maxim de 2.300 Nm, iar cel de 420 CP produce 2.100 Nm. Aceleași performanțe oferite de modelele Volvo cu motor diesel. În plus, consumul de combustibil este echivalent cu cel al motoarelor diesel oferite de către Volvo, dar cu 15-25% mai mic decât consumul motoarelor cu gaz convenționale.

Combustibilul utilizat este gaz natural sub formă de LNG (gaz natural lichefiat) sau biogaz, cunoscut ca bio-LNG. Ambele tipuri de combustibil conțin metan. Dacă este utilizat biogazul, amprenta asupra mediului se poate micșora chiar și cu 100%, iar dacă se utilizează gaz natural, aceasta se micșorează cu 20%. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării („de la rezervor la roată”.)

Pentru a maximiza autonomia, rezervoarele sunt alimentate cu LNG, care este stocat la presiunea de 4 – 10 bari, și la o temperatură situată în intervalul -140 și -125° C. Cel mai mare rezervor de combustibil poate conține suficient LNG pentru o distanță de aproximativ 1.000 km. Timpul de alimentare cu gaz este similar cu cel necesar pentru alimentarea rezervorului cu motorină. În timpul condusului, combustibilul este încălzit, presurizat și transformat în gaz, înainte de a fi injectat în motor. Pentru a aprinde gazul, este adăugată o cantitate infimă de motorină, la momentul injecției. O reducere de 100% a emisiilor de CO2 necesită ca motorina fosilă să fie înlocuită cu HVO (uleiuri vegetale hidrogenate) și combinată cu bio-LNG.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...