Home Camioane Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic
Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

75

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu până la 780 CP și 3.800 Nm, noul motor de 17 litri poate face față cu ușurință celor mai complexe sarcini de transport.

Acesta asigură o eficiență și o durabilitate remarcabilă în privința consumului de combustibil. Noul motor este certificat pentru compatibilitatea cu biocombustibili.

Rularea continuă la viteze mari cu încărcături foarte grele poate fi o provocare, dar nu cu noul motor Volvo, Euro 6, de 17 litri, al modelului FH16. Dezvoltat pentru cele mai solicitante activități de transport, noul motor este disponibil cu trei niveluri de putere: 600, 700 și 780 CP. Nivelurile de cuplu au fost crescute la 3.000, 3.400 și 3.800 Nm în versiunea de top. Nivelurile mai mari de putere și cuplu se traduc în răspuns mai rapid al motorului, o mai bună manevrabilitate, productivitate maximă și eficiență sporită a consumului de combustibil.

„Sunt mândru să vă prezint noul nostru motor. Este, fără îndoială, o capodoperă și rezultatul unei inginerii de talie mondială. Versiunea 780 este cel mai puternic motor din industrie. Când parcurgeți trasee abrupte cu încărcături maxime, nu doriți să rămâneți blocat cu un nivel prea mic de cuplu și putere. De aceea, ne-am concentrat toate eforturile pentru a face motorul D17 foarte puternic, fiabil și receptiv. Pentru clienții noștri, acest lucru se traduce în îndeplinirea mai rapidă a sarcinilor, cu o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil”, spune Marcos Weingaertner, manager de produs la Volvo Trucks.

Motorul D17 este echipat cu un singur turbocompresor eficient care mărește capacitatea de răspuns a motorului și îmbunătățește experiența de rulare. Designul inovator brevetat al pistonului ondulat Volvo optimizează arderea și reduce emisiile, în timp ce noul sistem de injecție asigură cea mai bună economie de combustibil, iar presiunea de comprimare crescută din cilindru asigură un nivel ridicat de putere.

Puterea de frânare a motorului pe întreaga gamă de turații a fost îmbunătățită mult, rezultând un răspuns remarcabil al motorului. Acest lucru permite schimbarea ultra rapidă a treptelor de viteză și are ca rezultat o uzură mai mică a plăcuțelor de frână și a frânelor cu disc, conducând la creșterea eficienței la coborârea pantei.

Certificat pentru biocombustibili

Noul motor D17 este certificat pentru compatibilitate cu HVO (ulei vegetal hidrotratat) în toate variantele de putere. Versiunea de 700 CP este, de asemenea, certificată pentru a funcționa cu biodiesel 100% (B100). Cutia de viteze a fost actualizată pentru a face față cuplului de până la 3.800 Nm, iar eficiența cutiei de viteze a fost îmbunătățită și mai mult pentru versiunile de 3.000 Nm și 3.400 Nm.

Sunt încrezător că șoferii și clienții vor aprecia puterea mai mare de frânare a motorului, precum și capacitatea de a funcționa cu HVO și biodiesel. D17 este un motor fabulos pentru un camion fabulos, iar toți clienții noștri care se bazează pe Volvo FH16 în munca lor zilnică vor avea acum un instrument și mai puternic care să îi ajute”, spune Marcos Weingaertner.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Camioane

Scania câștigă pentru a noua oară testul comparativ Green Truck

În fiecare an, producătorii de camioane grele din Europa sunt invitați la...