Volvo FH cu I-Save
Home Camioane Volvo FH cu I-Save, eficiența dusă la extrem
CamioaneTehnologie

Volvo FH cu I-Save, eficiența dusă la extrem

99

Volvo Trucks face o promisiune curajoasă: noul FH cu I-Save poate reduce consumul de carburant cu până la 7% față de un FH convențional. Practic, cu cât conduci mai mult acest camion, cu atât faci mai economii mai mari. Chiar și producătorul recomandă acest model pentru cei care parcurg mai mult de 120.000 km pe an.Care este secretul celui mai eficient camion Volvo de până acum? Combinația dintre noul motor D13TC și un număr de echipamente actualizate. Fiecare trăsătură a lui FH cu I-Save, de la noile sale punți spate cu fricțiune redusă până la forma interioară a pistoanelor, a fost proiectată pentru economisirea carburantului. ”După zeci de ani de lucru la scăderea consumului la Volvo Trucks, putem spune că nu există un șurub magic pe care să-l ajustăm pentru a economisi 7% din costurile cu carburantul. În schimb, trebuie să urmărim fiecare fracțiune de procent prin inovație și reglaje fine”, a declarat Lars Sjöö, Manager de proiect la Volvo Trucks.

Volvo FH cu I-Save motor Turbo CompoundCheia consumului redus de carburant este motorul D13TC, cu tehnologia Turbo Compound folosită la avioanele de mare putere și adaptată pentru transport rutier. Pe scurt, unitatea Turbo Compound este o turbină suplimentară poziționată după cea principală pe fluxul de evacuare, care reutilizează excesul de căldură și energia de la gazele de eșapament. Utilizând acest exces de energie, unitatea TC livrează mult mai mult cuplu la arborele cotit, iar rezultatul este un motor puternic și extrem de eficient.

FH cu I-SaveDar nu doar unitatea Turbo Compound livrează economiile de carburant ale lui Volvo FH cu I-Save. Întregul lanț cinematic a fost calibrat pentru eficiență maximă. De exemplu, pistoanele motorului au primit un nou interior, în formă de valuri. Acest design utilizează mecanica gazelor și fluidelor pentru a ghida căldura spre centrul cilindrului și departe de pereții motorului, unde energia s-ar disipa sub formă de căldură. ”Noile pistoane sunt o invenție patentată a Volvo Trucks. Prin schimbarea formei pistonului, ghidăm flăcările înapoi spre centrul cilindrului. Rezultatul este o combustie mai eficientă, deoarece mai puțină energie este pierdută la nivelul pereților”, a spus și Mats Franzen, director de strategie pentru sisteme de propulsie la Volvo Trucks.

I-Save integrează și alte tehnologii de ultimă generație, precum software-ul I-See bazat pe hărți actualizat, I-Cruise cu I-Roll, oprirea motorului după 150 de secunde de funcționare la ralanti sau pompa de servodirecție cu debit variabil. Rezultatul este un camion care economisește până la 7% din costurile cu carburantul. ”Pentru cel mai mare grup de clienți Volvo, care se ocupă de transport pe distanțe lungi, carburantul rămâne cel mai mare cost. Așa că este important să dezvoltăm noi soluții eficiente”, mai spune Mats Franzen.

Există și alte două beneficii majore. De exemplu, motorul D13TC are un sistem răcit de recirculare a gazelor de eșapament (EGR), care reduce cantitatea de oxizi de azot în timpul procesului de combustie. Acesta reduce cheltuielile necesare pentru AdBlue, un alt cost important pentru proprietarul camionului. ”Motorul și întregul lanț cinematic au cea mai mare eficiență la 1.000 rpm. Acolo face motorul cele mai mari economii de motorină și AdBlue”, a mai spus Mats Franzen.

I-Save 500Al doilea beneficiu major este manevrabilitatea. Volvo și-a propus să producă un vehicul care nu doar că economisește bani pentru proprietari, dar este și foarte plăcut de condus. Prin utilizarea excesului de energie de la gazele de eșapament, unitatea Turbo Compound livrează mai multă putere la arborele cotit, producând un cuplu mai mare la turații mai mici. Rezultatul este un camion puternic în urcări, în timp ce cabina este mai silențioasă, deoarece se merge la turații reduse.

De fapt, fiecare trăsătură I-Save a fost dezvoltată prin testări riguroase și teste comparative cu camioane diesel convenționale. Au fost foarte multe ore de teste de drum. După ce șoferii de test ai Volvo Trucks conduceau camioanele pe circuit ziua, inginerii din echipa de dezvoltare le preluau deseori noaptea. La final, managerul de proiect Lars Sjöö a condus unul dintre noile camioane de la circuitul de teste de iarnă al Volvo Trucks, localizat lângă Cercul Polar, până la sediul central al Volvo Trucks, aflat la 1.700 km distanță. Este exact genul de misiune dificilă pe distanțe lungi pentru care a fost construit acest camion. ”Nu puteam face compromisuri în faza de dezvoltare a celui mai bun camion din lume. Pentru a ajunge aici a fost nevoie de mii de ore de testare, atât în laborator, cât și pe șosea. Dar acum avem un camion care va fi la fel de bun pentru șoferi, cât și pentru proprietari”, a concluzionat Lars Sjöö.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...