protest UNTRR Pachetul Mobilitate
Home Noutati UNTRR a contestat Pachetul Mobilitate 1 la Curtea Generală a UE
NoutatiTransportatori

UNTRR a contestat Pachetul Mobilitate 1 la Curtea Generală a UE

256

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a depus 3 acțiuni de contestare a unor regulamente din Pachetul Mobilitate 1 la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), respectiv la Tribunalul General al Uniunii Europene.

UNTRR solicită suspendarea și anularea mai multor regulamente din Pachetul Mobilitate 1:

  • anularea prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabină
  • suspendarea aplicării prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabină, până la decizia de anulare
  • anularea prevederilor Regulamentului 1055/2020 privind obligația întoarcerii acasă a camioanelor.

”Considerăm important ca transportatorii rutieri români, ca părți direct afectate, să conteste Pachetul Mobilitate 1 la Curtea Generală a UE și acesta este scopul acțiunilor inițiate de UNTRR. Pachetul Mobilitate 1 generează costuri anuale de aproape 1 miliard de euro pentru transportatorii rutieri români și o pierdere anuală de venituri de 524 milioane euro”, a declarat domnul Constantin Isac, președinte UNTRR.

UNTRR este reprezentată de către firma de avocatură DLA Piper UK LLP – Bruxelles. Demersul UNTRR de contestare a Pachetului Mobilitate 1 a fost fundamentat pe baza Studiului KPMG din 22.10.2020 – Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă – solicitat de UNTRR, Studiului Transport & Mobility Leuven (2019) – Impactul Pachetului Mobilitate 1 asupra transportului rutier european de marfă realizat la cererea Asociației Transportatorilor Rutieri din Lituania (LINAVA) și UNTRR și a cercetărilor Interbiz gmbh solicitate de UNTRR.

Studiul KPMG (Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă) indică faptul că prevederile Pachetului Mobilitate 1 vor genera transportatorilor rutieri români pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro, urmare a curselor în gol determinate de obligația întoarcerii acasă a camioanelor. De asemenea, transportatorii români vor avea un cost suplimentar anual cu locurile de cazare de 228 milioane euro, cu combustibilul de 197 milioane euro din cauza întoarcerii obligatorii a vehiculelor la fiecare 8 săptămâni, taxe suplimentare de drum de 150 milioane euro/an, costuri de transfer a șoferilor acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni de 162 milioane euro/an, costuri administrative de 60 milioane euro/an, costuri cu instalarea tahografelor inteligente de 61 milioane euro, costuri cu parcările securizate de 29 milioane euro/an și alte costuri legate de întreținere și reparații de 77 milioane euro/an.

Această pierdere de venituri și creștere a costurilor va determina mulți dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie să-și întrerupă activitatea, fie să își mute operațiunile în alte State Membre. Astfel, se estimează că veniturile din transportul rutier internațional de marfă din România vor scădea cu 4,5 miliarde euro, ceea ce reprezintă o diminuare de 1,4% a produsului intern brut național.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutati

Primăria Galați a recepționat ultimul tramvai din lotul cumpărat cu bani din PNRR

Primăria Municipiului Galați anunță că a sosit ultimul tramvai din lotul celor...

NoutatiRutier

Bulgaria insistă pentru al treilea pod peste Dunăre

Bulgaria cere construirea accelerată a unui al treilea pod peste Dunăre. Subiectul...

CamioaneNoutati

Comandă majoră pentru Mercedes-Benz Actros L ProCabin

Un succes pentru dealerul Daimler Truck Polonia, Sobiesław Zasada Automotive din Cracovia:...

FeroviarNoutati

Tren direct București-Varna-Sofia-Istanbul (Halkali) și retur

În perioada 13 iunie-13 octombrie, trenul internațional „România” va asigura, zilnic, legătura...