Home Camioane Un sfert de secol cu Volvo FH
Camioane

Un sfert de secol cu Volvo FH

108

O concentrare deosebită asupra șoferului și o cabină cu adevărat revoluționară au facilitat succesul imediat al modelului Volvo FH, atunci când acesta a fost lansat, în 1993. A fost, de asemenea, și cel mai avansat autocamion al momentului, din punct de vedere tehnic. După un sfert de secol, acesta rămâne un lider în domeniul inovației, în special în zonele care vizează avantajele directe pentru șoferi, cum ar fi siguranța și mediul de lucru al acestora.Adăugând, la toate acestea, numeroasele soluții inovatoare în ceea ce privește protecția mediului și productivitatea în operare, este clar faptul că Volvo FH a schimbat lumea transporturilor. Claes Nilsson, președintele Volvo Trucks, consideră că Volvo FH este coloana vertebrală a companiei în ceea ce privește imaginea, dar și în privința contribuției acestuia la profitabilitatea clienților și a spațiului de lucru ultramodern pentru șoferi.

El își amintește cum lansarea îndrăzneață a modelului, în 1993, a marcat începutul unei perioade de succes pentru Volvo Trucks. ”Ne apropiam de sfârșitul unei etape de recesiune, dar eram hotărâți să facem un salt îndrăzneț. Care s-a dovedit a fi un adevărat succes. Am lansat FH la momentul potrivit și am oferit un produs extrem de atractiv, atunci când economia și piața transporturilor și-au revenit”, spune Claes Nilsson.

Prima versiune se baza pe un șasiu nou, al cărui design dinamic a facilitat adoptarea unor soluții flexibile pentru diferite aplicații de transport. Totul se concentra, în mod evident, asupra afacerii, inclusiv aerodinamica, de natură să genereze economii de combustibil, lanțul cinematic revoluționar și frâna de motor Volvo.

Totuși, noua cabină era cea care sublinia, cu adevărat, caracterul special al autocamionului Volvo FH. Volvo Trucks a hotărât, de la bun început, să așeze șoferul în centrul atenției sale; astfel, peste 1.500 de șoferi au participat la ample teste și evaluări. Rezultatul final – o cabină mai sigură și mai confortabilă, care oferea o experiență de condus, de odihnă și de dormit complet nouă.

„Volvo Trucks a condus mereu progresul. Lansarea modelului FH a constituit un salt mai mare decât cele precedente, unul care exprimă cu adevărat dorința inginerilor noștri de a folosi noile tehnologii pentru a oferi valoare clienților noștri și șoferilor lor”, afirmă Claes Nilsson.

În cazul șoferilor, această dedicare a însemnat trei îmbunătățiri ale aspectului cabinei, introduse între 1993 și 2008. În 2012, a fost lansat noul Volvo FH, a cărui cabină complet nouă și sistemul de climatizare integrat I-Park Cool au creat un confort premium. Iar o serie de caracteristici, precum Direcția Dinamică Volvo (2013), au contribuit la o experiență de condus mai ușoară, mai sigură, mai stabilă și mai precisă, reducând, în același timp, afecțiunile cauzate de solicitarea mușchilor.

Volvo FH II 2001 Volvo FH III 2008 Volvo FH IV 2012

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...