Turul Germaniei: 500 km cu 64 de camioane clasice
Home Camioane Turul Germaniei: 500 km cu 64 de camioane clasice
Camioane

Turul Germaniei: 500 km cu 64 de camioane clasice

80

Din 1987 se organizează Turul Germaniei pentru camioane clasice. În ediția din 2020, desfășurată în perioada 16-20 septembrie, 64 de camioane de epocă au parcurs un traseu de 500 km.Turul Germaniei este practic un muzeu pe roți. Caravana se oprește din loc în loc, unde cei interesați pot vedea de aproape camioanele produse în anii 1950 și 1960. Ediția 2020 s-a desfășurat în 3 etape, pe traseul Visselhövede – Einbeck – Spelle – Ladbergen.

Aproape toate mărcile vremii au fost reprezentate, de la Büssing la Henschel și de la Magirus la Krupp. Mercedes-Benz a fost marca cel mai bine reprezentată, cu 13 camioane în tur. Din cele 13, două fac parte din colecția fabricii din Wörth: un Mercedes-Benz LP 333 produs în 1960 și un Mercedes-Benz L 5000 din 1952.

Unul dintre șoferii celor două camioane a fost Joachim Schlereth, șef de Vânzări și Service la Mercedes-Benz Trucks Germania. ”Nu trebuie să ne uităm rădăcinile și cât de mult am evoluat în timp. După ce am putut lansa noul Actros anul trecut, conducerea unui camion clasic este o echilibrare între trecut, prezent și viitor”, a spus acesta.

L 5000 este un camion atât de zgomotos, încât conversațiile la nivel normal sunt excluse. Responsabil este motorul OM 67/8 de 120 CP, situat în botul lung din fața cabinei. Cine vrea să conducă acest camion de 10,7 tone poate simți imediat ce însemna această meserie în anii de după război. Pedala de ambreiaj este foarte grea, iar volanul îți solicită mușchii la maximum. Servodirecția hidraulică lipsește, iar șoferul trebui să se mulțumească cu volanul uriaș.

În LP 333 se simte deja diferența de vârstă față de fratele său mai bătrân. Modelul de 16 tone, recunoscut în special pentru cele două axe față directoare, este mult mai ușor de condus datorită direcției asistate. Iar ambreiajul cu un singur disc uscat necesită o forță de apăsare relativ mică. Cabina este una amplasată peste motor, iar tunelul central are o înălțime impresionantă, separând practic șoferul de pasager. Motorul folosit este OM 326 de 200 CP, iar viteza maximă este de 75 km/h.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...