Home Transportatori Feroviar Tunel feroviar de 3,6 miliarde euro la Frankfurt
FeroviarTransportatori

Tunel feroviar de 3,6 miliarde euro la Frankfurt

92

​Oficialii din Frankfurt au dat undă verde pentru construirea unui mare tunel feroviar care să crească de la 1.250, la 1.500 de trenuri pe zi capacitatea gării centrale Frankfurt Hbf. Tunelul va avea peste 7 km lungime, va costa 3,6 miliarde euro și va fi construit în zece ani.

Frankfurt are deja o infrastructură excelentă. Doar de la gară la aeroport sunt uneori și 8 trenuri pe oră, durata călătoriei fiind de 11-13 minute. Acest flux de trenuri face însă ca gara Frankfurt Hauptbahnhof să fie saturată. Astfel că este mare nevoie de creșterea capacității de circulație. Urmarea: proiectul Fernbahntunnel Frankfurt a primit undă verde. Acesta prevede că va fi construit un tunel subteran, dar și încă o gară subterană cu patru peroane.

Una dintre rutele propuse a fost eliminată fiindcă era prea adâncă fundația zgârie-norilor din cartierul financiar al orașului. Coridorul sudic ales are și un alt avantaj: permite legături mult mai bune cu infrastructura existentă. Construcția tunelului va începe după 2030 și va fi gata după 2040.

Tunel de peste 7 km

Prin noul tunel care va avea mai mult de 7 km vor putea trece în fiecare oră peste 12 trenuri pe sens. Cele mai multe dintre ele fiind trenuri de mare viteză ICE. S-au făcut studii de fezabilitate câțiva ani și s-a ales până la urmă coridorul sudic. Mai cu seamă pentru că ocolește în mare parte centrul și merge mai ales pe sub râul Main.

Germania și-a propus ca între orașele mari ale țării să existe trenuri la intervale de cel mult 30 de minute și între câteva mari orașe deja este acest interval. Spre exemplu, de la Frankfurt la Berlin sunt în medie două trenuri pe oră, iar de la Frankfurt la Munchen sunt 3.

Frankfurt este unul dintre cele mai importante noduri feroviare europene, existând trenuri directe internaționale către orașe precum Paris, Amsterdam, Viena, Zagreb, Basel, Lyon, Milano și Bruxelles.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Contractul cu polonezii de la PESA merge înainte

Și Curtea de Apel a respins contestația depusă de Alstom la reevaluarea...

FeroviarNoutati

Orient Express, varianda scandinavă

Din septembrie 2025, un tren de lux ar urma să circule în...

FeroviarNoutati

Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren

Operatorul feroviar privat Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren,...

Transportatori

Semiremorci frigorifice: funcționare, caracteristici și utilizări specifice

Într-o lume în care proaspătul și sănătosul sunt priorități, semiremorcile frigorifice joacă...