Home Transportatori Feroviar Trenuri noi în România, de la Alstom
FeroviarTransportatori

Trenuri noi în România, de la Alstom

107

A fost semnat contractul cu Alstom pentru noi trenuri. Este vorba despre 20 de rame de lung parcurs. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost încheiat contractul cu Alstom Ferroviaria. Primul tren urmează să fie livrat la finele anului viitor.

Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 20 de trenuri electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1,31 miliarde de lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane de euro). Din care 931 milioane de lei reprezintă valoarea ramelor și 378 milioane de lei serviciile de mentenanță.

Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3,71 miliarde de lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane euro). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Prima livrare pentru aceste trenuri noi se va face la finele lui 2023

Livrarea primului dintre aceste trenuri noi se va face la finalul anului 2023. Pachetul complet de 37 de rame urmează să fie livrat până la finalul anului 2024, potrivit ARF.

Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.

Viteza maximă de rulare este 160 km/h.

Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi:

București Nord – Constanța,

București Nord – Brașov – Arad – Timișoara,

București Nord – Brașov – Cluj,

București Nord – Brașov – Deda – Cluj,

București Nord – Brașov,

București Nord – Iași,

București Nord – Suceava,

București Nord – Galați,

București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria,

București Nord – Craiova – Timișoara – Arad,

Cluj – Timișoara,

Cluj – Suceava – Iași.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Orient Express, varianda scandinavă

Din septembrie 2025, un tren de lux ar urma să circule în...

FeroviarNoutati

Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren

Operatorul feroviar privat Regio Călători implementează plata cu cardul direct în tren,...

Transportatori

Semiremorci frigorifice: funcționare, caracteristici și utilizări specifice

Într-o lume în care proaspătul și sănătosul sunt priorități, semiremorcile frigorifice joacă...

FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi...