Declin al înmatriculărilor de camioane și autobuze în start de 2022

În februarie, cererea de camioane medii și grele în Uniunea Europeană a scăzut cu 1,5%, numărând 23.124 de unități. Această scădere a fost în principal rezultatul pierderilor cu două cifre de pe mai multe piețe din Europa Centrală, care au afectat performanța generală a regiunii.
În schimb, cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat o creștere. Mai exact, Germania (+5,9%), Italia (+2,6%), Franța (+2,1%) și Spania (+0,2%), precizează ACEA.
În primele două luni ale anului, în UE au fost înmatriculate 46.639 de camioane noi. Ceea ce înseamnă o creștere de 1,2% față de anul precedent. Rezultatele pe cele patru piețe cheie ale UE au fost variate. Spania a înregistrat o creștere de 7,1%, în timp ce Italia a înregistrat o creștere modestă (+0,7%). Germania și Franța au înregistrat scăderi modeste (-0,5% și respectiv -0,4%).
Vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste
Vânzările de vehicule utilitare grele noi au înregistrat în februarie o creștere modestă (+0,4%). Ajungând la 19.690 de unități vândute în întreaga Uniune Europeană.
Cu excepția Italiei (-0,7%), toate piețele majore din Europa de Vest au contribuit pozitiv la creșterea lunii trecute: Germania (+11,8%), Franța (+6,4%) și Spania (+3,7%). În schimb, Polonia – care este cea mai mare piață de vehicule comerciale grele din Europa Centrală – a înregistrat o scădere de două cifre (-17,9%).
La două luni de la începutul anului, înmatriculările de vehicule comerciale grele din UE au crescut cu 4,1%. Și însumează 40.270 de unități în total. Cele patru piețe majore ale Uniunii Europene au înregistrat progrese: Spania (+10,3%), Germania (+4,9%), Franța (+4,0%) și Italia (+0,7%).
Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t
În februarie 2022, piața UE de autobuze și autocare a scăzut cu 12,9%, totalizând 1.851 de unități vândute. Printre cele patru piețe cheie din regiune, Italia a înregistrat câștiguri de două cifre (+32,1%), urmată de Spania (+7,1%). Franța și Germania, pe de altă parte, au suferit pierderi de două cifre (-20,2% și respectiv -18,3%).
După primele două luni, vânzările de autobuze și autocare în UE au scăzut cu 9,6%, ajungând la 4.143 de unități. Trei dintre cele patru piețe majore ale UE au înregistrat scăderi: Germania (-10,7%), Franța (-10,0%) și Italia (-7,9%). Spania a înregistrat însă o creștere (+11,3%).
