Cu excepția înmatriculărilor de camioane grele (16 tone și peste), cifrele în toate segmentele la nivelul UE au înregistrat un declin în luna februarie 2022. Datele au fost furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În februarie, cererea de camioane medii și grele în Uniunea Europeană a scăzut cu 1,5%, numărând 23.124 de unități. Această scădere a fost în principal rezultatul pierderilor cu două cifre de pe mai multe piețe din Europa Centrală, care au afectat performanța generală a regiunii.
În schimb, cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat o creștere. Mai exact, Germania (+5,9%), Italia (+2,6%), Franța (+2,1%) și Spania (+0,2%), precizează ACEA.
În primele două luni ale anului, în UE au fost înmatriculate 46.639 de camioane noi. Ceea ce înseamnă o creștere de 1,2% față de anul precedent. Rezultatele pe cele patru piețe cheie ale UE au fost variate. Spania a înregistrat o creștere de 7,1%, în timp ce Italia a înregistrat o creștere modestă (+0,7%). Germania și Franța au înregistrat scăderi modeste (-0,5% și respectiv -0,4%).
Vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste
Vânzările de vehicule utilitare grele noi au înregistrat în februarie o creștere modestă (+0,4%). Ajungând la 19.690 de unități vândute în întreaga Uniune Europeană.
Cu excepția Italiei (-0,7%), toate piețele majore din Europa de Vest au contribuit pozitiv la creșterea lunii trecute: Germania (+11,8%), Franța (+6,4%) și Spania (+3,7%). În schimb, Polonia – care este cea mai mare piață de vehicule comerciale grele din Europa Centrală – a înregistrat o scădere de două cifre (-17,9%).
La două luni de la începutul anului, înmatriculările de vehicule comerciale grele din UE au crescut cu 4,1%. Și însumează 40.270 de unități în total. Cele patru piețe majore ale Uniunii Europene au înregistrat progrese: Spania (+10,3%), Germania (+4,9%), Franța (+4,0%) și Italia (+0,7%).
Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t
În februarie 2022, piața UE de autobuze și autocare a scăzut cu 12,9%, totalizând 1.851 de unități vândute. Printre cele patru piețe cheie din regiune, Italia a înregistrat câștiguri de două cifre (+32,1%), urmată de Spania (+7,1%). Franța și Germania, pe de altă parte, au suferit pierderi de două cifre (-20,2% și respectiv -18,3%).
După primele două luni, vânzările de autobuze și autocare în UE au scăzut cu 9,6%, ajungând la 4.143 de unități. Trei dintre cele patru piețe majore ale UE au înregistrat scăderi: Germania (-10,7%), Franța (-10,0%) și Italia (-7,9%). Spania a înregistrat însă o creștere (+11,3%).
Comentați?