Trenul de Otopeni a avut 700.000 de călători în 2022, față de 300.000 în anul precedent. Informația a fost făcută publică de secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Peste un milion de călători au folosit prima rută de tren metropolitan din România, în cei doi ani de la deschiderea liniei feroviare Gara de Nord București – Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Aproximativ 300.000 călători în anul 2021 și 700.000 călători în anul 2022.
„Cea mai bună soluție pentru rezolvarea traficului din zona București – Ilfov, precum și a altor zone metropolitane, o reprezintă transportul în comun, în special cel de mare capacitate, inclusiv feroviar”, consideră oficialul din Transporturi.
Cu ajutorul Primăriei Mogoșoaia, a fost creat pe această rută un punct de oprire – Parc Mogoșoaia. Un exemplu de bună practică în ceea ce privește constituirea unui parteneriat între o autoritate locală și compania de cale ferată în scopul implementării proiectelor de infrastructură feroviară.
Mai mult, după introducerea trenului metropolitan, au fost implementate, împreună cu Consiliul Județean Ilfov și cu ADITPBI, o serie de acțiuni menite să crească atractivitatea liniei și numărului de călători.
Este vorba despre biletul integrat metropolitan pentru transportul de suprafață (autobuz, tramvai, troleibuz) + metrou + tren. Acesta constă în utilizarea unui singur abonament ce permite călătorii nelimitate atât pentru transportul public de suprafață, cât și pentru metrou și tren (ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni).
„Vom continua și integrarea altor rute feroviare care deservesc Regiunea București-Ilfov. În așa fel încât tot mai mulți cetățeni să aibă acces la transportul în comun, cu acest tip de abonament. Mă refer, de exemplu, la cetățenii din Buftea, Chitila, Periș, Corbeanca, Domnești, Vidra, Berceni, Brănești, Pantelimon, Dobroești, Voluntari (Pipera), Balotești, Snagov, Gruiu, Grădiștea, MoaraVlăsiei, Chiajna, Jilava”, a dat asigurări Scrioșteanu.
De asemenea, acesta a mai spus că a continuat și realizarea unei strategii integrate de transport metropolitan, în care coloana vertebrală să fie calea ferată. Este vorba despre 16 rute: 5 trenuri urbane, 1 tren „orbital” și 10 trenuri metropolitane.
Comentați?