Un tren produs la Pașcani, în județul Iași, este pregătit pentru omologare. Poate atinge o viteza de 120 kilometri pe oră și are o capacitate de 164 de locuri. Ar urma să circule însă pe căi ferate pe care viteza medie este de 30 de kilometri pe oră.
Autotrenul construit de Electroputere Pașcani a trecut de ultimele teste și e pregătit pentru omologare. Construcția acestui tren a început în urmă cu patru ani. Varianta de test este decorată cu motive tradiționale românești, iar la interior sunt standarde de cea mai înaltă calitate. Are o lungime de 60 de metri, sunt trei vagoane în total. Poate transporta 164 de pasageri, spun colegii de la Digi24.
La această capacitate, trenul este recomandat pentru distanțe scurte și medii. Prototipul a fost scos pe șine, pentru a fi evaluați parametrii de funcționare, pe mai multe rute din țară. A mers spre Valea Prahovei, Făurei (județul Brăila) sau Mestecăniș (județul Suceava). A fost o provocare pentru un tren care atinge 120 de kilometri la oră să circule pe căile ferate din România, unde viteza medie este de 3 ori mai mică.
Tren proiectat pentru viteze de până la 200 km/h
Ștefan Mândru, șef serviciu marketing, a declarat colegilor de la Digi: ”S-a început cu un automotor diesel. Aceeași carcasă prin minime adaptări se poate converti și în varianta electrică. El este proiectat pentru viteze de până la 200 de kilometri la oră”.
Procesul de testare, până la omologare, a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri. Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel. În plus, acest tren poate sa circule până la 360.000 de kilometri fără să intre la reparație. Mecanicul conduce la cravată și costum, nu trebuie să se bage sub tren să repare, cum se întâmplă pe calea noastră ferată.
De precizat că în momentul de față sunt doar două tronsoane în România care permit în prezent circulația trenurilor de mare viteză: București – Constanța și București – Predeal.
Comentați?