Advertisement

taxe bagaje
Home Transportatori Aerian Totul despre regulile privind bagajul de mână de la Ryanair
AerianNoutati

Totul despre regulile privind bagajul de mână de la Ryanair

198

Compania aeriană low-cost Ryanair mărește cu 20% dimensiunea bagajului de mână gratuit, la timp pentru vacanța de vară, în timp ce rivalii se aliniază la normele UE.

Pentru toți călătorii, cu excepția celor mai experimentați, dispozitivele metalice de dimensionare a bagajelor utilizate de companiile aeriene cu buget redus au devenit un instrument al fricii, din cauza penalităților financiare mari suportate dacă bagajul de mână este prea mare. Dar, pe măsură ce sezonul vacanțelor de vară începe, există vești bune pentru cei care se străduiesc să călătorească ușor: Ryanair a anunțat că mărește cu 20% dimensiunea micului bagaj „personal” pe care îl puteți lua gratuit în cabină.

De unde vine generozitatea Ryanair

Decizia vine pe măsură ce companiile aeriene se aliniază noii dimensiuni garantate a bagajelor în UE, de 40 cm pe 30 cm pe 15 cm. Dimensiunile actuale ale bagajului de mână gratuit al Ryanair sunt de 40 cm pe 25 cm pe 20 cm – sub norma UE. Compania le mărește la 40 cm pe 30 cm pe 20 cm. Ryanair susține că acest lucru este „mai mare decât standardul UE”. Compania spune că schimbarea „va fi implementată în următoarele săptămâni, pe măsură ce dispozitivele de măsurare a bagajelor din aeroporturile noastre sunt ajustate”.

Pasagerii Ryanair pot adăuga un bagaj de cabină mai mare la o rezervare de zbor pentru 6 lire sterline până la 36 lire sterline, prin achiziționarea unui pachet prioritar. Schimbarea dimensiunii reprezintă o creștere cu 20% a volumului și înseamnă că Ryanair va accepta gratuit bagaje cu o treime mai mari decât noul minim UE. Dar acesta este singurul aspect al politicii de bagaje Ryanair care se schimbă. Dacă greșești și un control la poarta de îmbarcare arată că bagajul este supradimensionat, vei plăti o taxă de 70 de euro.

Își vor schimba și alte companii aeriene regulile?

Unele nu vor trebui să facă nimic. Compania aeriană rivală easyJet, de exemplu, permite deja un bagaj gratuit mai generos sub banchetă. Politica actuală privind bagajele gratuite de la Wizz Air este aceeași cu cea la care va trece Ryanair. Asociația companiilor aeriene Airlines for Europe (A4E) spune că cei 28 de membri ai săi au început să aplice dimensiunile bagajelor, care au fost convenite de miniștrii transporturilor din UE luna trecută.

„Acest lucru va aduce mai multă claritate pasagerilor din întreaga Europă”, spune directorul general al asociației, Ourania Georgoutsakou. „De la cei care călătoresc în oraș la cei care călătoresc cu familia, toată lumea va beneficia de aceeași regulă clară în toate rețelele membrilor noștri.” Standardizarea normelor privind bagajele de mână se află pe agenda Bruxelles-ului de ani de zile, decizia de a stabili o dimensiune care să permită călătorilor frecvenți să cumpere un bagaj care să fie acceptat de mai multe companii aeriene.

Taxele pentru bagajele de mână

Toate companiile aeriene A4E vor respecta regula privind bagajele până la sfârșitul sezonului estival 2025, se arată în comunicat, adăugând că „transportatorii vor continua să permită, la discreția lor, obiecte personale mai mari”. În ceea ce privește eliminarea taxelor, grupurile europene de consumatori cer legislatorilor UE să investigheze companiile aeriene low-cost pentru că „exploatează consumatorii” prin taxarea bagajelor de mână.

În mai, BEUC, un grup care reunește 44 de organizații ale consumatorilor, a cerut Bruxelles-ului să investigheze șapte companii aeriene, printre care Ryanair, easyJet și Wizz Air, pentru acest motiv. Directorul general al BEUC, Agustín Reyna, a declarat că aceste companii aeriene „ignoră instanța supremă a UE, care a decis că taxarea bagajelor de mână de dimensiuni rezonabile este ilegală”. Organizația se referea la o hotărâre a Curții de Justiție a UE din 2014, conform căreia „transportul bagajului de mână nu poate face obiectul unui supliment de preț, cu condiția ca acesta să îndeplinească cerințe rezonabile în ceea ce privește greutatea și dimensiunile sale”.

Ce zice Parlamentul European

Pentru a complica și mai mult lucrurile, luna trecută, comisia pentru transporturi a Parlamentului European a votat în favoarea acordării dreptului pasagerilor la un bagaj de mână suplimentar gratuit cu o greutate de până la 7 kg. În conformitate cu noua regulă, călătorii ar putea aduce la bordul zborului un bagaj de cabină de până la 100 cm (pe baza sumei dimensiunilor), precum și un bagaj personal, fără costuri suplimentare. (Deputații doresc, de asemenea, ca copiii sub 12 ani să fie așezați gratuit lângă pasagerul însoțitor).

Legea propusă necesită aprobarea a 55% din statele membre ale UE, dar, dacă va fi adoptată în urma negocierilor care urmează să înceapă luna aceasta, se va extinde la toate zborurile din UE, precum și la rutele din și către UE. Industria aeronautică se opune în mod previzibil, afirmând că costul genții va fi inclus în prețurile generale, ceea ce va duce la creșterea tarifelor. „Piața europeană a transportului aerian este construită pe alegere. Parlamentul European ar trebui să lase călătorii să decidă ce servicii doresc, pentru ce servicii plătesc și, mai important, ce servicii nu doresc”, spune un reprezentant al industriei.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

PostNord
CamioaneNoutati

PostNord își extinde parteneriatul cu Einride

Serviciul poștal nordic PostNord și compania de transport de mărfuri electrice Einride...

eTGX
CamioaneNoutati

Fratelli Foppiani primește primele camioane electrice MAN eTGX din Italia

Fratelli Foppiani Trasporti a preluat primele două camioane electrice MAN eTGX în...

AutobuzeCamioaneNoutati

Yutong se extinde rapid în Europa cu o strategie locală

Producătorul chinez de autobuze Yutong își intensifică prezența europeană cu o strategie...

ASKO
CamioaneNoutati

Premieră în Norvegia: Depozitul logistic ASKO permite încărcarea camioanelor în megawați

Kempower a instalat un sistem de încărcare descentralizat cu o capacitate totală...