Home Camioane Test: MAN Polarexpress călătorește din Laponia la Munchen cu energie electrică de la baterie
CamioaneNoutati

Test: MAN Polarexpress călătorește din Laponia la Munchen cu energie electrică de la baterie

105

MAN eTGX electric pornește într-un tur de 3000 de kilometri din Laponia înghețată la Munchen. Pe parcursul călătoriei va folosi numai infrastructura publică de încărcare. 

MAN Polarexpress, un camion semiremorcă electric eTGX alimentat cu baterii, pornește într-un tur de 3000 de kilometri de la Cercul Arctic până la München. Acesta nu doar demonstrează autonomia sa impresionantă, chiar și la temperaturi geroase, ci și faptul că transportul internațional de mărfuri pe distanțe lungi, complet electric, folosind exclusiv infrastructura publică de încărcare, este deja posibil astăzi. De asemenea, în centrul atenției se află cardul de încărcare MAN Charge&Go, care facilitează încărcarea publică la stațiile mai multor furnizori de infrastructură.

„Prin acest tur, dorim să arătăm încă o dată că, odată cu noul MAN eTruck, tranziția către propulsia electrică în transportul internațional pe distanțe lungi este deja posibilă și aplicabilă în practică. Oferim numeroase soluții utile în jurul eTruck-ului, precum MAN Charge&Go, care le ușurează clienților noștri trecerea de la diesel la electric. Faptul că putem călători deja complet electric de la Cercul Arctic la München, bazându-ne exclusiv pe infrastructura publică de încărcare, este un semnal pozitiv. Totuși, mai sunt multe de făcut în acest sens în întreaga Europă! Pentru a transforma tranziția către propulsia electrică în transportul pe distanțe lungi într-o realitate, cu milioane de camioane, sunt necesare eforturi mari și investiții în extinderea infrastructurii de încărcare de mare putere,” declară Friedrich Baumann, membru al Consiliului de Administrație pentru Vânzări și Soluții pentru Clienți la MAN Truck & Bus.

Însoțitorii turului

Turul, desfășurat în perioada 20-26 martie, va fi acompaniat de influenceri cunoscuți în lumea camioanelor, precum André Brockschmidt (Bauforum24) și Christina Scheib (Trucker Babes). Aceștia vor primi îndrumare de conducere de la instructorii MAN ProfiDrive. Odată cu lansarea pe piață a camioanelor electrice MAN eTrucks, departamentul de instruire al MAN și-a extins expertiza electrică acumulată de-a lungul anilor în domeniul autobuzelor și la camioane, oferind sprijin practic companiilor și șoferilor în tranziția către noua tehnologie de propulsie.

Detaliile turului

Turul de 3000 de kilometri este împărțit în șapte etape:

  • De la Cercul Arctic, de-a lungul coastei de est a Suediei, până la Stockholm
  • De acolo, prin interiorul țării până la Malmö, în sudul Suediei
  • Apoi către Copenhaga, traversând Danemarca până la Hamburg
  • În final, prin Schweinfurt, traversând Germania, cu destinația finală în München

În medie, MAN eTGX va parcurge între 400 și 600 de kilometri pe zi, în funcție de condițiile rutiere și infrastructura de încărcare disponibilă. De asemenea, va face o oprire mai lungă la sediul MAN din Copenhaga pentru a vizita echipa de service și vânzări.

Turul pe rețelele sociale

Echipa Arctic KickOff va relata experiențele și întâlnirile din această călătorie 100% electrică prin cinci episoade video, difuzate pe canalele MAN de pe YouTube și Instagram în 21, 24-27 martie. În plus, influencerii vor posta impresii despre tur pe propriile platforme sociale.

O minge de fotbal în culorile FC Bayern va însoți camionul MAN eTGX pe parcursul celor 3000 de kilometri, adăugând un element de culoare echipei pe parcursul etapelor. Scopul acestui detaliu va fi dezvăluit în în ultima etapă a traseului, la München!

MAN eTGX: pionier în transportul electric pe distanțe lungi

Versiunea de distanță lungă a MAN eTGX are o autonomie de aproximativ 500 km și este un lider în clasa sa datorită modularității bateriei și multiplelor opțiuni de configurare:

  • Sunt posibile până la un milion de variante de combinații

  • Varianta Ultra-Low Liner, cu o înălțime de cuplare de 950 mm și un ampatament de doar 3,75 m, este ideală pentru logistica auto, unde volumul maxim de încărcare (până la 3 metri înălțime internă) este esențial

  • Disponibil cu patru, cinci sau șase pachete de baterii și puteri de 449 și 544 CP, pentru a se adapta optim diverselor nevoi de transport

  • Încărcare standard CCS (până la 375 kW), dar și opțiunea MCS (Mega Charging System) până la 1 megawatt, pentru încărcare ultra-rapidă în timpul pauzelor șoferului

Trecerea la electromobilitate cu sprijinul MAN

Companiile de transport beneficiază de consultanță MAN 360° eMobility Consulting, care include:
Analiza personalizată a utilizării vehiculului și a necesarului de infrastructură de încărcare
Furnizarea infrastructurii de încărcare, prin parteneriate cu furnizori de stații de încărcare
Contracte de service și soluții de finanțare adaptate electromobilității
Servicii digitale pentru optimizarea utilizării camioanelor electrice

În plus, MAN pune la dispoziție:
🔹 MAN eReadyCheck – un instrument care le permite clienților să verifice dacă rutele lor pot fi parcurse 100% electric
🔹 MAN Charge & Go – serviciu de încărcare și card de încărcare, care simplifică planificarea și facturarea încărcărilor pe rute internaționale

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...