Home Autobuze Daimler Buses, cea mai performantă divizie a Daimler Truck în 2024
AutobuzeNoutati

Daimler Buses, cea mai performantă divizie a Daimler Truck în 2024

79

Vânzările totale de unități ale Daimler Truck au scăzut cu 12% în 2024, ajungând la 460.409 vehicule, comparativ cu 526.053 în anul precedent. Cu toate acestea, în cadrul acestei recesiuni mai ample, segmentul de autobuze a rămas rezistent.

Divizia Daimler Buses a vândut 26.646 de autobuze la nivel mondial. Cifra reprezintă o creștere de 2% față de anul precedent. Un an în care totalul a ajuns la 26.168 de unități . Și veniturile au fost mai mari. Sporul a fost de 15%, de la 4.566 la 5.247 milioane de euro.

O situație similară a avut loc la Traton, care a înregistrat o creștere de 8% a comenzilor de autobuze. Și aceasta în condițiile în care vânzările totale de vehicule au scăzut în 2024.

Daimler Truck, venituri de 54,1 miliarde de euro în 2024

Grupul Daimler Truck a raportat un venit total de 54,1 miliarde EUR. Cifra reprezintă o scădere cu 3% față de 55,9 miliarde EUR în 2023. EBIT a fost de 4.667 milioane EUR, o scădere cu 15% față de anul precedent.

În ciuda acestor provocări, Daimler Truck a înregistrat o creștere a fluxului de numerar liber din afacerile sale industriale. Acesta a crescut cu 12%, până la 3.152 milioane EUR. De asemenea, comenzile au scăzut cu -2% la nivel de grup.

Între timp, grupul subliniază că vânzările de unități de camioane și autobuze electrice cu baterie au crescut cu 17%, până la 4.035 de unități (2023: 3.443 de unități).

Daimler Buses în 2024

Daimler Buses s-a remarcat drept segmentul cu cele mai puternice performanțe din cadrul Daimler Truck în 2024. A înregistrat +15% venituri și +103% EBIT.

Printre evoluțiile sale notabile, Daimler Buses a prezentat un prototip aproape de serie al autobuzului interurban Mercedes eIntouro. Livrările sunt planificate pentru 2026. În plus, în America Latină, a fost introdusă varianta articulată a șasiului autobuzului electric cu baterie eO500U. Producția de serie este programată și pentru 2026.

Piața nord-americană a înregistrat progrese semnificative. Acolo Daimler Buses și-a livrat al 1000-lea autobuz școlar Jouley electric cu baterie.

Ce se anticipează pentru 2025

Privind în perspectivă, Daimler Truck anticipează un 2025 stabil din punct de vedere operațional. Se estimează o rentabilitate ajustată a vânzărilor pentru afacerea sa industrială proiectată între 8% și 10%. Oficialii prognozează EBIT ajustat cu o creștere de 5% până la 15% față de 2024. 

Piața camioanelor grele din regiunea UE 30, spune Daimler Truck, „se preconizează că va rămâne slabă pe tot parcursul anului 2025. Aceasta va varia între 270.000 și 310.000 de unități. În 2024 cifrele au fost de 315.000, respectiv 460.409 unități”.

Karin Rådström , CEO al Daimler Truck, spune: „În ultimul an, am atins un EBIT ajustat de 4,7 miliarde de euro și o rentabilitate ajustată a vânzărilor în afacerea noastră industrială de 8,9 la sută. Acest lucru face ca 2024 să fie un alt an solid – și îl privesc din două părți: suntem mândri de ceea ce am realizat și mi-aș dori sincer și sincer dedicarea echipei noastre față de Daimler Truck. În același timp, 2024 a variat în segmentele noastre, Trucks North America și Daimler Buses au funcționat foarte bine în Brazilia, dar a fost afectată de o cerere slabă pe piețele sale centrale din Europa, în ciuda piețelor slabe, suntem convinși că ne putem debloca și mai mult.

Eva Scherer , CFO Daimler Truck, afirmă: „În timp ce 2024 a fost un an solid, cu o generare puternică de numerar la nivel de grup, performanța și reziliența nu sunt satisfăcătoare în Europa . Am început deja să abordăm acest lucru și ne angajăm pe deplin să ridicăm afacerea noastră europeană la următorul nivel. Prin propunerea noastră de un dividend neschimbat de 1,90 euro pe acțiune, ne reafirmăm angajamentul de a reafirma dividendul de 1,90 euro pe acțiune. propunerea se aliniază pe deplin cu strategia noastră de alocare a capitalului și cu intervalul țintă de plată de la 40% la 60%. Rămânem dedicați menținerii unui bilanț solid, acordând prioritate generării de numerar și asigurând o alocare a capitalului bazată pe valoare.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...