Operatorul portughez TAP, la care Guvernul este acționar unic, trece printr-un proces de restructurare. Obiectivul este salvarea companiei pe baza unui plan în valoare de 3,2 miliarde de euro, aprobat de Bruxelles.
Luna trecută, Guvernul portughez l-a concediat pe directorul general de la TAP, Christine Ourmičres-Widener. Aceasta în urma unui scandal provocat de existenţa unor nereguli în plăţile sale compensatorii. Luis Rodrigues, care în prezent este director la compania aeriană regională Azores, urmează să preia vineri atribuţiile de preşedinte director general la TAP, a precizat Ministerul de Finanţe.
Următorul pas este însă acela de a salva compania. Iar pentru aceasta sunt vizate operațiuni de vânzare parțială sau totală. Potrivit informaţiilor apărute în mass media din Portugalia, Lufthansa, Air France-KLM şi grupul IAG, proprietarul British Airways, sunt văzute drept posibili cumpărători ai TAP.
IAG, care deţine şi compania aeriană spaniolă Iberia, folosește serviciile agenţiei de comunicare Cunha Vaz & Associados (CVA) şi cele ale cabinetului de avocatură Vieira de Almeida (VdA). În plus, Air France-KLM şi Lufthansa, sondează şi ele terenul pentru servicii de comunicare şi asistenţă juridică în Portugalia.
Un anunț oficial este așteptat cât de curând. Presa portugheză sugerează că se poartă discuţii între principalele agenţii de comunicare şi cele trei companii aeriene. Iar mesajel este că „procesul a demarat cu adevărat”.
Ministrul Finanţelor din Portugalia, Fernando Medina, a declarat în februarie că Guvernul face lucrările pregătitoare pentru procesul de privatizare. Însă un moment exact în care ar urma să demareze în mod oficial procesul nu este cunoscut.
Comentați?